Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Vesić: U TOKU PROVERA STATIKE OBJEKTA, Odgovorne za tragediju u Novom Sadu tražiti MEĐU INVESTITORIMA I PROJEKTANTIMA

08.11.2024. 07:01 10:23
Piše:
желеѕничка станица
Foto: Dnevnik.rs

BEOGRAD: Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u ostavci Goran Vesić izjavio je da odgovorne za tragediju u Novom Sadu treba tražiti među investitorima i projektantima, ali i onima koji su izvodili radove i vršili nadzor na rekonstrukciji železničke stanice u Novom Sadu.

Na pitanje ko je odgovoran za izbor kompanija koje su radile na projektu, Vesić navodi konzorcijum kineskih kompanija - China Railway International Company i China Communications Construction Company.

-One su, prema ugovoru iz 2017. Godine, izvođači radova, investitor je Infrastrukutra železnice Srbije, a finansijer je resorno ministarstvo. Prema tom ugovoru, oni biraju podizvođače - rekao je Vesić.

Nadležni ne ulaze u tehničku specifikaciju“

Vesić navodi da, prema Zakonu o planiranju i izgradnji, nadležni za izdavanje građevinskih dozvola ne ulaze u tehničku specifikaciju, već proveravaju da li su ispunjeni svi uslovi, odnosno da li je ispoštovan zakon.

-To je uradilo Ministarstvo i s te strane niko od mojih prethodnika ni na koji način nije mogao da bude uključen u projektovanje i izvođenje radova, jer to je posao investitora. U mom mandatu je izdat samo jedan dokument: konačni projekat za izvođenje radova, koji čak ni ne odobrava ministarstvo i odobren je kompeletan projekat, što takođe nije u nadležnosti ministarstva- objasnio je Vesić juče u razgovoru za Juronjuz.

Konzorcijum kineskih kompanija izabran je 2017. na osnovu međudržavnog ugovora, a Vesić ističe da je China Railway International Company svetski lider u izgradnji železničke infrastrukture.

Kako dodaje, ''projektant nikada ne može predvideti sve, pogotovu kada su u pitanju stari objekti''.

-Kada izvođač, radeći na terenu, vidi da je situacija drugačija nego što je u projektu, on ima obavezu da zaustavi radove i obavesti nadzor, a onda nadzor mora da pozove projektanta da se uradi dodatni projekat - kazao je Vesić.

Железничка станица
Foto: Dnevnik

Vesić ističe da Srbija nedovoljno održava javne objekte, ali da je posao Infrastrukture železnice Srbije bio da nagleda rad Železničke stanice u Novom Sadu još od 1964. kada je ona izgrađena.

Novosadska železnička stanica je, prema njegovim rečima, trenutno zatvorena, a u toku je provera kompletne statike celog objekta.

Zbog urušavanja nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu 1. novembra poginulo je 14 osoba, a teško povređeno još tri.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić podneo je u utorak ostavku na tu funkciju.
 

Izvor:
Tanjug
Piše:
Pošaljite komentar