Vesić: U TOKU PROVERA STATIKE OBJEKTA, Odgovorne za tragediju u Novom Sadu tražiti MEĐU INVESTITORIMA I PROJEKTANTIMA
BEOGRAD: Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u ostavci Goran Vesić izjavio je da odgovorne za tragediju u Novom Sadu treba tražiti među investitorima i projektantima, ali i onima koji su izvodili radove i vršili nadzor na rekonstrukciji železničke stanice u Novom Sadu.
Na pitanje ko je odgovoran za izbor kompanija koje su radile na projektu, Vesić navodi konzorcijum kineskih kompanija - China Railway International Company i China Communications Construction Company.
-One su, prema ugovoru iz 2017. Godine, izvođači radova, investitor je Infrastrukutra železnice Srbije, a finansijer je resorno ministarstvo. Prema tom ugovoru, oni biraju podizvođače - rekao je Vesić.
Nadležni ne ulaze u tehničku specifikaciju“
Vesić navodi da, prema Zakonu o planiranju i izgradnji, nadležni za izdavanje građevinskih dozvola ne ulaze u tehničku specifikaciju, već proveravaju da li su ispunjeni svi uslovi, odnosno da li je ispoštovan zakon.
-To je uradilo Ministarstvo i s te strane niko od mojih prethodnika ni na koji način nije mogao da bude uključen u projektovanje i izvođenje radova, jer to je posao investitora. U mom mandatu je izdat samo jedan dokument: konačni projekat za izvođenje radova, koji čak ni ne odobrava ministarstvo i odobren je kompeletan projekat, što takođe nije u nadležnosti ministarstva- objasnio je Vesić juče u razgovoru za Juronjuz.
Konzorcijum kineskih kompanija izabran je 2017. na osnovu međudržavnog ugovora, a Vesić ističe da je China Railway International Company svetski lider u izgradnji železničke infrastrukture.
Kako dodaje, ''projektant nikada ne može predvideti sve, pogotovu kada su u pitanju stari objekti''.
-Kada izvođač, radeći na terenu, vidi da je situacija drugačija nego što je u projektu, on ima obavezu da zaustavi radove i obavesti nadzor, a onda nadzor mora da pozove projektanta da se uradi dodatni projekat - kazao je Vesić.
Vesić ističe da Srbija nedovoljno održava javne objekte, ali da je posao Infrastrukture železnice Srbije bio da nagleda rad Železničke stanice u Novom Sadu još od 1964. kada je ona izgrađena.
Novosadska železnička stanica je, prema njegovim rečima, trenutno zatvorena, a u toku je provera kompletne statike celog objekta.
Zbog urušavanja nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu 1. novembra poginulo je 14 osoba, a teško povređeno još tri.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić podneo je u utorak ostavku na tu funkciju.