ЗАБРИЊАВАЈУЋИ ПОДАЦИ Свака четврта млада особа сусрела се с неким менталним изазовом, а чак трећина не зна где да потражи помоћ
У Србији према подацима Уницефа свака четврта млада особа сусрела се са неким менталним изазовом, саопштио је Уницеф.
Трећина (34 одсто) младих о томе разговара само повремено, 21 одсто то чини веома ретко, док 14 одсто никада не отвара ову тему. Више од трећине младих (37 одсто) не зна где да се обрати да добије психолошку подршку, наводи Уницеф.
Период адолесценције обележен је бројним изазовима, од проналажења сопственог идентитета и суочавања са друштвеним нормама, до прилагођавања променама које доносе школа, породица, као и нове технологије, што представља плодно тло за настанак анксиозности и депресије. Препознајући изазове одрастања и њиховог утицаја на ментално здравље, Maybelline New York трећу годину заредом спроводи кампању Brave Together (Храбри заједно) са циљем дестигматизације менталних потешкоћа, подржавајући приступ услугама усмереним на пружање правовремене и квалитетне подршке младима. Захваљујући овој иницијативи од почетка 2024. године више од 50.000 особа је посетило платформу Уницефа „Све је ОК”, а млади су добили психолошку подршку током 8.415 одржаних сесија. Овај онлајн простор је сигурно, заштићено и анонимно место за потрагу за одговорима на питања која младе тиште, као добијање савета путем разговора са стручњацима. Током ове године, 15 експерата је прошло свеобухватну обуку како би се унапредио квалитет и обим услуге која се пружа младима.
Свака четврта млада особа у Србији сусрела се са неким менталним изазовом
Осим приступа лако доступној и бесплатној подршци, један од кључних сегмената кампање „Храбри заједно” јесте и едукација младих у циљу препознавања знакова менталних потешкоћа код себе и својих најближих, користећи иновативан Брејв ток модел. Овај приступ обухвата конкретне кораке за пружање подршке пријатељу у осетљивим ситуацијама и осмишљен је са циљем да олакша вођење отворених разговора кроз уважавање осећања и стварање сигурне и поверљиве атмосфере. Модел БРАВЕ корака: буди уз њих, размисли о окружењу, активно постављај питања, води рачуна о осећањима и ефекат твојих речи је велики - ове године је представљен студентима Факултета техничких наука у Новом Саду, Медицинског факултету у Нишу, Филолошко уметничког факултета у Крагујевцу и Факултета организационих наука у Београду.
Осим приступа лако доступној и бесплатној подршци, један од кључних сегмената кампање
„Храбри заједно” јесте и едукација младих
Кроз инспиративне и интерактивне радионице студенти су добили конкретне смернице како препознати менталне изазове са којима се суочавају њихови пријатељи и вршњаци које су им омогућиле да овладају вештинама потребним за започињање осетљивих разговора и пружање адекватне подршке, а да не пређу сопствене, као ни туђе границе.
Стотине студената у четири града у Србији имало је прилику да развије свест о томе на који начин као пријатељи могу да буду добра подршка својим вршњацима док пролазе кроз изазовне периоде у одрастању.
С. М-ћ