ZABRINJAVAJUĆI PODACI Svaka četvrta mlada osoba susrela se s nekim mentalnim izazovom, a čak trećina ne zna gde da potraži pomoć
U Srbiji prema podacima Unicefa svaka četvrta mlada osoba susrela se sa nekim mentalnim izazovom, saopštio je Unicef.
Trećina (34 odsto) mladih o tome razgovara samo povremeno, 21 odsto to čini veoma retko, dok 14 odsto nikada ne otvara ovu temu. Više od trećine mladih (37 odsto) ne zna gde da se obrati da dobije psihološku podršku, navodi Unicef.
Period adolescencije obeležen je brojnim izazovima, od pronalaženja sopstvenog identiteta i suočavanja sa društvenim normama, do prilagođavanja promenama koje donose škola, porodica, kao i nove tehnologije, što predstavlja plodno tlo za nastanak anksioznosti i depresije. Prepoznajući izazove odrastanja i njihovog uticaja na mentalno zdravlje, Maybelline New York treću godinu zaredom sprovodi kampanju Brave Together (Hrabri zajedno) sa ciljem destigmatizacije mentalnih poteškoća, podržavajući pristup uslugama usmerenim na pružanje pravovremene i kvalitetne podrške mladima. Zahvaljujući ovoj inicijativi od početka 2024. godine više od 50.000 osoba je posetilo platformu Unicefa „Sve je OK”, a mladi su dobili psihološku podršku tokom 8.415 održanih sesija. Ovaj onlajn prostor je sigurno, zaštićeno i anonimno mesto za potragu za odgovorima na pitanja koja mlade tište, kao dobijanje saveta putem razgovora sa stručnjacima. Tokom ove godine, 15 eksperata je prošlo sveobuhvatnu obuku kako bi se unapredio kvalitet i obim usluge koja se pruža mladima.
Svaka četvrta mlada osoba u Srbiji susrela se sa nekim mentalnim izazovom
Osim pristupa lako dostupnoj i besplatnoj podršci, jedan od ključnih segmenata kampanje „Hrabri zajedno” jeste i edukacija mladih u cilju prepoznavanja znakova mentalnih poteškoća kod sebe i svojih najbližih, koristeći inovativan Brejv tok model. Ovaj pristup obuhvata konkretne korake za pružanje podrške prijatelju u osetljivim situacijama i osmišljen je sa ciljem da olakša vođenje otvorenih razgovora kroz uvažavanje osećanja i stvaranje sigurne i poverljive atmosfere. Model BRAVE koraka: budi uz njih, razmisli o okruženju, aktivno postavljaj pitanja, vodi računa o osećanjima i efekat tvojih reči je veliki - ove godine je predstavljen studentima Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu, Medicinskog fakultetu u Nišu, Filološko umetničkog fakulteta u Kragujevcu i Fakulteta organizacionih nauka u Beogradu.
Osim pristupa lako dostupnoj i besplatnoj podršci, jedan od ključnih segmenata kampanje
„Hrabri zajedno” jeste i edukacija mladih
Kroz inspirativne i interaktivne radionice studenti su dobili konkretne smernice kako prepoznati mentalne izazove sa kojima se suočavaju njihovi prijatelji i vršnjaci koje su im omogućile da ovladaju veštinama potrebnim za započinjanje osetljivih razgovora i pružanje adekvatne podrške, a da ne pređu sopstvene, kao ni tuđe granice.
Stotine studenata u četiri grada u Srbiji imalo je priliku da razvije svest o tome na koji način kao prijatelji mogu da budu dobra podrška svojim vršnjacima dok prolaze kroz izazovne periode u odrastanju.
S. M-ć