Руси тестирају најмоћнију локомотиву
Почело је тестирање нове руске локомотиве, најмоћније у земљи. Она је предвиђена за коришћење, пре свега, за Бајкалско-амурску магистралу, која са њом може повећати пропусни капацитет. Истина, произвођачи ће морати да реше још један важан задатак — зависност од америчких мотора, објавио је Спутњик.
На Бајкалско-амурској магистрали наредног месеца ће почети тестирање најмоћније локомотиве у Русији — 3ТЕ25КМ2М. Планирано је да на овој магистрали буде извршено тестирање дужине 50.000 километара. Тренутно две нове локомотиве пролазе тестирања у Курској области.
Локомотиву је конструисала „Брјанска фабрика за производњу машина“ на захтев Руских железница.
Она ће омогућити да се повећа пропусни капацитет на најкомплекснијим деловима БАМ-а. Локомотиве које се сада користе могу превозити само 4,4-5,1 хиљаде тона терета, док ће нова локомотива превозити до 7,1 хиљаде тона. Ово ће омогућити да се повећа превоз терета на годишњем нивоу са 30 на 45 милиона тона, наводи се у прес-служби компаније.
„Коришћење ове локомотиве на Бајкалско-амурској магистрали помоћи ће како да се повећа број вагона, тако и да се замене старе локомотиве 3ТЕ10МК“, навео је руски холдинг.
Ако буде било потребно, локомотива ће моћи да се користи не само на Далеком истоку, већ и у европском делу Русије.
„Рад на реконструкцији и развоју Источног полигона железничких пруга траје већ неколико година. Интензивира се трговина са земљама Азијско-пацифичког региона, постављен је задатак за повећање транзитног превоза на траси Европа-Азија, почиње реализација планова за развој зоне БАМ-а. Све то захтева јаче локомотиве“, сматра руски експерт Дмитриј Баранов.
Очекује се да ће бити произвођено 100 локомотива годишње.
Што се тиче мотора, локомотива ће за сада користити америчке ГЕЦО12 производње „Џенерал електрик“. Међутим, временом се очекује да ће бити замењени домаћим производом.