Мото ГП: Марк Маркез брани титулу, Роси жели нови трофеј
Тестирања су завршена и све смо ближи спектакуларном отварању нове, 71. по реду Мото ГП сезоне.
Као што смо већ навикли, прва трка у сезони ће се одржати у Катару, на популарном „Лосеилу“, а први тренинг је заказан за данас. Током тестирања у Катару, по први пут смо видели један нови систем кажњавања – такозвани „дугачки круг“, то ће бити посебна рута којом ће возачи ићи како би одрадили казну од неколико секунди.
Катар нам је потврдио још једну ствар – генијалност Ђиђија Дал’Иње. Он је овога пута „инсталирао“ нови тип задњег краја мотора, који ће бити у облику паралелограма. Велики број његових идеја је дошло из Формуле 1, а видећемо какве су Дукатијеве шансе у новој сезони.
Мишелин се вратио у Мото ГП, заменивши Briystoun гуме и због овог податка, возачи ће морати мало да „модификују“ свој начин вожње, тј мораће више да користе задњу кочницу због спецификација пнеуматика.
Јамаха је на тестирањима била најбоља, док је Дукати био при дну. И сам Довициозо је говорио о томе колико је задовољан што напокон могу да испробају многе ствари, а не баш пожељно постављено време окарактерисао је као мање важним јер су у питању само тестови. Фабричка Јамаха, као и Петронас Јамаха, имају четири позиције међу топ 7, остала три су припала Сузукију, а преостала два Репсол Хонди.
Кад већ говоримо о Јамахи, ова година је пуна предзнака за њих. Ово ће бити 46. година Јамахе у Мото ГП као фабрички тим, а сви знамо ко носи број 46. Валентино Роси. Росију ће ово бити 20. сезона у краљевској класи и познато је да жели да се бори за шампионску титулу докле год има снаге да седне на мотоцикл. Тестирања су прошла добро, можда ипак боље за тимског колегу, Маверика Вињалеса (који је био најбржи) али ако се по јутру дан познаје биће ово јако добра сезона за Јамаху. Актуелни светски шампион у Мото ГП је шпански возач, Марк Маркез. За Марка се дуго није знало хоће ли бити здрав за почетак сезоне, а и он је сам потврдио да ће возити у Катару упркос чињеници да неће бити на 100%.
Наиме, Маркез је оперисао раме пре неколико месеци, па је имао лимитиране кругове током тестирања, а и посебан начин балансирања на мотоциклу. Његов тимски колега у новој сезони, биће Хорхе Лоренцо.
Дукати је промовисао Данила Петрућија у Дезмоседићи ГП19 и он ће заједно са Андреом Довициозом покушати да донесе шампионску титулу свом тиму. Прамак Дукати ће у 2019. години представљати Џек Милер и Франческо Бањаја.
Сузуки нам представља Алекса Ринса и Ђоана Мира за нову сезону. Мир је у прошлости возио за Марк ВДС у Мото2, као и за Леопард Рејсинг у Мото3, када је и освојио шампионску титулу. Фабрички КТМ ће ове сезоне имати нови двојац у Мото ГП – а то су француски возач Жоан Зарко као и Шпанац, Пол Еспаргаро. ЛЦР Хонда је базирана у Монаку, али ће имати представника из Јапана, као и представника из Енглеске. То су Кал Крачлоу и Такаки Накагами. Априлија жели у потпуности да се врати на Мото ГП календар и зато у својим редовима има Андреу Јанонеа и Алеша Еспаргара. Јаноне је један од возача на које треба обратити пажњу у предстојећој сезони, он никако није имао среће ни у Дукатију ни у Сузукију, а свакако је возач великог квалитета.
Мото ГП ће након 13 година стартовати без Данија Педросе. Некадашњи возач Репсол Хонде и конкурент за освајање шампионске титуле одлучио је да заврши каријеру крајем прошле сезоне. У недељуа ће у Катару и званично почети 71. по реду сезона у Мото ГП каравану. Титулу ће бранити Марк Маркез, а као главни конкуренти се као и обично истичу Јамаха и Дукати. Многи се надају да ће Валентино Роси успети да освоји своју десету шампионску титулу у 40. години живота, док се опет неки сањари надају да Дукати може да има новог шампиона, након одласка Кејсија Стонера.
С. Р.