Moto GP: Mark Markez brani titulu, Rosi želi novi trofej
Testiranja su završena i sve smo bliži spektakularnom otvaranju nove, 71. po redu Moto GP sezone.
Kao što smo već navikli, prva trka u sezoni će se održati u Kataru, na popularnom „Loseilu“, a prvi trening je zakazan za danas. Tokom testiranja u Kataru, po prvi put smo videli jedan novi sistem kažnjavanja – takozvani „dugački krug“, to će biti posebna ruta kojom će vozači ići kako bi odradili kaznu od nekoliko sekundi.
Katar nam je potvrdio još jednu stvar – genijalnost Điđija Dal’Inje. On je ovoga puta „instalirao“ novi tip zadnjeg kraja motora, koji će biti u obliku paralelograma. Veliki broj njegovih ideja je došlo iz Formule 1, a videćemo kakve su Dukatijeve šanse u novoj sezoni.
Mišelin se vratio u Moto GP, zamenivši Briystoun gume i zbog ovog podatka, vozači će morati malo da „modifikuju“ svoj način vožnje, tj moraće više da koriste zadnju kočnicu zbog specifikacija pneumatika.
Jamaha je na testiranjima bila najbolja, dok je Dukati bio pri dnu. I sam Doviciozo je govorio o tome koliko je zadovoljan što napokon mogu da isprobaju mnoge stvari, a ne baš poželjno postavljeno vreme okarakterisao je kao manje važnim jer su u pitanju samo testovi. Fabrička Jamaha, kao i Petronas Jamaha, imaju četiri pozicije među top 7, ostala tri su pripala Suzukiju, a preostala dva Repsol Hondi.
Kad već govorimo o Jamahi, ova godina je puna predznaka za njih. Ovo će biti 46. godina Jamahe u Moto GP kao fabrički tim, a svi znamo ko nosi broj 46. Valentino Rosi. Rosiju će ovo biti 20. sezona u kraljevskoj klasi i poznato je da želi da se bori za šampionsku titulu dokle god ima snage da sedne na motocikl. Testiranja su prošla dobro, možda ipak bolje za timskog kolegu, Maverika Vinjalesa (koji je bio najbrži) ali ako se po jutru dan poznaje biće ovo jako dobra sezona za Jamahu. Aktuelni svetski šampion u Moto GP je španski vozač, Mark Markez. Za Marka se dugo nije znalo hoće li biti zdrav za početak sezone, a i on je sam potvrdio da će voziti u Kataru uprkos činjenici da neće biti na 100%.
Naime, Markez je operisao rame pre nekoliko meseci, pa je imao limitirane krugove tokom testiranja, a i poseban način balansiranja na motociklu. Njegov timski kolega u novoj sezoni, biće Horhe Lorenco.
Dukati je promovisao Danila Petrućija u Dezmosedići GP19 i on će zajedno sa Andreom Doviciozom pokušati da donese šampionsku titulu svom timu. Pramak Dukati će u 2019. godini predstavljati Džek Miler i Frančesko Banjaja.
Suzuki nam predstavlja Aleksa Rinsa i Đoana Mira za novu sezonu. Mir je u prošlosti vozio za Mark VDS u Moto2, kao i za Leopard Rejsing u Moto3, kada je i osvojio šampionsku titulu. Fabrički KTM će ove sezone imati novi dvojac u Moto GP – a to su francuski vozač Žoan Zarko kao i Španac, Pol Espargaro. LCR Honda je bazirana u Monaku, ali će imati predstavnika iz Japana, kao i predstavnika iz Engleske. To su Kal Kračlou i Takaki Nakagami. Aprilija želi u potpunosti da se vrati na Moto GP kalendar i zato u svojim redovima ima Andreu Janonea i Aleša Espargara. Janone je jedan od vozača na koje treba obratiti pažnju u predstojećoj sezoni, on nikako nije imao sreće ni u Dukatiju ni u Suzukiju, a svakako je vozač velikog kvaliteta.
Moto GP će nakon 13 godina startovati bez Danija Pedrose. Nekadašnji vozač Repsol Honde i konkurent za osvajanje šampionske titule odlučio je da završi karijeru krajem prošle sezone. U nedeljua će u Kataru i zvanično početi 71. po redu sezona u Moto GP karavanu. Titulu će braniti Mark Markez, a kao glavni konkurenti se kao i obično ističu Jamaha i Dukati. Mnogi se nadaju da će Valentino Rosi uspeti da osvoji svoju desetu šampionsku titulu u 40. godini života, dok se opet neki sanjari nadaju da Dukati može da ima novog šampiona, nakon odlaska Kejsija Stonera.
S. R.