(ФОТО) ПРЕДСЕДНИК АЛЕКСАНДАР ВУЧИЋ на представљању новог КИНЕСКОГ БРЗОГ ВОЗА СОКО; Оживели смо железницу у Србији; Од центра Београда до центра Суботице за сат времена и 10 минута
Председник Србије Александар Вучић на Техничко-путничкој станици Земун присуствовао је представљању новог електромоторног кинеског брзог воза, Соко.
Вучић је рекао да је поручено 5 електровозова из Кине. Додаје да ће радити тестове за пругу Београд-Суботица од децембра.
- На свака два сата ће ићи брзи воз. Прва класа изгледа нестварно, за сат и десет минута сте у Суботици - рекао је Вучић.
Како каже, оживели смо железницу у Србији.
- Желим посебно да се захвалим кинеској државној железничкој компанији, која је вероватно најбоља кинеска компанија која је радила у Србији - рекао је Вучић.
-Никада нисмо имали у последњих 30, 40 година неку линију која је имала путника толико као Београд-Нови Сад данас. Железнице постају све важније и биће најважније превозно средство, оживели смо железницу, увозимо најквалитетније возове. Најквалитетније и најлепше возове увозимо, надам се да ћемо ускоро и да их правимо. Захваљујем се кинеској компанији CRRC која је највероватније најквалитетнија која је радила у Србији, невероватно је како раде.
Упитан да прокоментарише наводе како је Србија кинески вазал, Вучић је рекао да у последње време, нема снаге ни енергије да се свађа са онима који глупости изговарају.
- Србија и Српски народ нису вазали и никада неће довести оног ко је вазал, ми смо слободна земља и Кина је наш пријатељ.
Говорећи о дешавањима у Европи, Вучић је изразио бојазан да ће доћи до катастрофе.
- Воз из станице је кренуо и тешко га је зауставити. Размислите може ли да преживи пад у провалију, плашим се да то нико не може да заустави. За нас је важно да чувамо мир, народ, да наше мајке не морају да брину. Даћемо све од себе да Србија избегне сваки сукоб, сваки рат - подвукао је Вучић и додао:
Наш јавни дуг је испод 50 одсто. Надам се да пре краја године можемо да добијемо инвестициони рејтинг, то показује да су нам стабилне јавне финансије. Тражио сам да имамо већи јастук. Бавим се чињеницама и озбиљном аргументацијом. Сада откупљујемо прве количине меркантилне пшенице, повећаваћемо резерве свих намирница, узимамо генеричке сировине за наше лекове, видимо већ несташицу одређених лекова. Бавићемо се свим да осигурамо мир и напредак. Да ја некоме кажем уради ово или оно, ако неко не види где то води, да помогнем не могу.
О резултатима избора Нишу
- Још прве вечери сам рекао све, у Новом Београду, Нишу и Врачару су прегледали листиће и све је онако како је било написано, један мање, један више, прихваћена је корекција. Није опозиција добила велики број гласова, него је народ исказао незадовољство кроз гласове за групу грађана, који нису хтели да се везују за опозицију или власт. Треба да се сагледају неодговорности у провођењу политике, Ниш је имао највећи раст плата, велика улагања... Морају да разговарају са онима који су добили не безначајно поверење. Ту је листа др Милића, верујем у разум и да ће они моћи да разговарају.
О делу опозиције и шта сада хоће
- Не бавим се тиме. Знате ли колико је копликовано направити овај сабор. За мене су избори завршени, ко ће како да формира власт... Рекао сам и једнима и другима све. Радимо сад само на Сабору. Испратио сам Додика у Русију, па смо наставили да радимо. Бавим се тиме ко иде у Швајцарску, како, зашто.. Шта ћемо да радимо, уговори о слободној трговини, да ли ћемо да имамо довољно нафте, довољон гаса... Немам времена да се бавим тиме ко ће где да формира власт.
- Ако ми покажете да је некада неко убедљивије побеђивао не у Србији, него у Европи... Потпуно сам посвећен 2027. години и ономе што морамо да урадимо. Агенда раста, напредак Србије, повећање плата и пензија. Упоредите БиХ и Србију, то је најлакше. Имали су веће плате од нас, просечна плата им је била 655 у фебруару а нама 827. Упоредите само ту огромну разлику која је направљена у 10 година. Трудом, радом и инвестицијама смо доста успели да урадимо. Морамо да се вратимо на рационални ниво и да гледамо како да економски унапређујемо земљу. Основни елемент националне безбедности је економија једне земље. Мислим да их у кампањи нисам ни помињао, ни после кампање.
Свесрпски сабор
- Биће велика манифестација, желимо да покажемо јединство у опредељењу да не кријемо припадност истом народу, поштовање Дејтонског мировног споразума што се тиче Српске... Људи мисле да је то само састанак Додика и Вучића и нека декларација коју ћемо да усагласимо. Сваки министар ће да прими свог колегу из РС, свако је пронашао свог партнера да виде како ће да раде у будућности, клубови, музеји, на сваком нивоу буквално. Много симболике и много важних ствари, уплатићемо 10 милиона евра за пут Бијељина - Сремска рача, донећемо и одлуку о изградњи меморијалних центара, биће добрих ствари...
- Треба да радимо заједно, да чувамо мир, српско име и презиме и да гурамо све економске пројекте заједно.
Звецкање оружјем
- Каже да ће обучавати бригаду на територији Француске. Све што се дешава, не бих да коментаришем ни Путинове ни Макронове изјаве. Воз из станице је кренуо и тешко га је зауставити. Размислите може ли да преживи пад у провалију, плашим се да то нико не може да заустави. За нас је важно да чувамо мир, народ, да наше мајке не морају да брину. Даћемо све од себе да Србија избегне сваки сукоб, сваки рат. Наш јавни дуг је испод 50 одсто. Надам се да пре краја године можемо да добијемо инвестициони рејтинг, то показује да су нам стабилне јавне финансије. Тражио сам да имамо већи јастук. Бавим се чињеницама и озбиљном аргументацијом. Сада откупљујемо прве количине меркантилне пшенице, повећаваћемо резерве свих намирница, узимамо генеричке сировине за наше лекове, видимо већ несташицу одређених лекова. Бавићемо се свим да осигурамо мир и напредак. Да ја некоме кажем уради ово или оно, ако неко не види где то води, да помогнем не могу.
Број полазака
Министар Горан Весић открио је и колико ће бити полазака.
- Имаћемо 18 полазака између Београда и Суботице, сваки парни сат биће брзи, иде на четири станице, остали на 10 станица. Имамо и девет возова између Новог Сада и Суботице.
Председника Вучића су дочекали министар грађевинарства, саобрацаја и инфраструктуре Горан Весић, председник привременог органа града Београда Александар Шапић, в.д. генералног директора "Инфраструктуре железнице Србије" Јелена Танасковић, в.д. генералног директора "Србија Воз" Иван Булајић, в.д. генералног директора "Србија Карго" Душан Гарибовић, в.д. генералног директора "Железнице Србије" Горан Аџић, амбасадор Кине у Србији Ли Минг, генерални директор огранка Кинеских железница у Србији Ђи Фенгран, главни заступник компаније CRRC Џоу Је и генерални директор Huawei Сербиа Џанг Ђиминг.
200 километара на сат
Воз има капацитет од 250 места и дугачак је 103 метра, а може развити брзину до 200 километара на сат. Кинеска компанија CRRC Чангчун дизајнирала је и произвела електромоторни воз Соко по мери за железничке пруге у Србији и Мађарској, имајући у виду посебности железничке пруге у овим земљама. Такође, направљени су тако да одговарају локалним културолошким карактеристикама. Воз се састоји од четворо кола, двоје моторних кола и две приколице и у потпуности је усклађен са ТСИ системом.
Сва кола за седење провог и другог разреда поседују простор за инвалидска колица, тоалете за особе са смањеном покретљивошћу, простор за одлагање бицикала, кабасти пртљаг и друго. Снага вуче је 2.700 киловата (kw). Воз посудује систем тзв. Интелигентног одржавања, то јест може да дијагностикује кварове и сметње на возу, побољшава ефикасност одржавања и оптимизује трошкове. Систем обухвата и праћање температуре на осовинама. Такође, поседује интелигентни систем за продају карата односно може приказати слободна и заузета места за путнике и информације о деоници у реалном времену. На аутоматима и апаратима за кафу обезбеђено је online плаћање.
Воз има интелигентни надзор, скоро 1.000 тачака за надзор које су распоређене по целом возу, од напајања, вуче, кочница... Кориснички интерфејс за вожњу воза може да се прикаже на српском, мађарском, енглеском и немачком језику. Дисплеј са информацијама о путницима у салону биће приказан на српском и мађарском језику. Комплети литијум-титанатних батерија су окачени унутар воза и мога да обезбеде више од пет километара самосталног рада. Воз има материјале који за 10 одсто имају већу стопу рециклирања и 15 одсто већу разградљивост. Електромоторни воз СОКО компаније CRRC задовољава захтеве прекограничног саобраћања између Србије и Мађарске, опремљен је подсистемом контроле, управљања и сигнализације ЕТЦС-2, Индузијем и Мирелом. Задоваљава захтеве за слободни профил у Србији и Мађарској и има четири пантографа од два различита типа, који испуњавају захтеве за контактну мрежу у Србији и Мађарској.