Три ауто-пута кроз Митровицу даће Сремцима логистичку предност
Градоначелник Сремске Митровице Владимир Санадер каже за „Дневник“ да почиње изградња ауто-пута Кузмин – Сремска Рача, као и да се реконструише и проширује пут Мачванска Митровица – Засавица, те је то година у којој је акценат стављен на путну инфраструктуру.
– Када је реч о ауто-путу Кузмин–Рача, извођач радова је стациониран на локацији у Кузмину и радови ускоро крећу. Тренутно се припрема логистички камп у којем ће боравити људи и бити смештена механизација. Ми смо, као Град, тачније, наше урбанистичко предузеће, израдили пројекат за нови мост на Сави те ће то заправо бити први пројекат градње моста преко Саве. Очекујем да ће радови почети почетком јула.
Мост ће се градити 150 метара низводно од постојећег друмско-железничког моста у Сремској Рачи и биће искључиво друмски, а на њему ће бити изграђен нови гранични прелаз, односно пре моста постављена граница.
– Тај прелаз одговараће тренутним потребама промета робе и људи и изградњом моста и ауто-пута ће, пре свега, становници Сремске Раче бити растерећени јер ће садашњи гранични прелаз постати државни, односно биће померен на територију Босне и Херцеговине, те ће житељи тог места имати несметан пролаз до Сремске Митровице и Босута – каже Санадер. – То је био највећи проблем тог места – да људи морају да пролазе до свог села кроз гранични прелаз јер је, практично, граница пре уласка у село. С том инвестицијом тај проблем, који је задаво муке многим нашим грађанима, биће решен. Истовремено, решавамо и један наш градски проблем, који је изузетно озбиљан.
Санадер каже да ће ауто-пут бити дуг 23 километра на територији Сремске Митровице, затим ће се градити још један мост на Босуту, а као инфраструктурни објекат који прати изградњу ауто-пута, у оквиру је пројекта.
ЈП „Путеви Србије“ раде заједно с Градом Сремска Митровица и наставак Железничке улице, на којој су радови већ почели.
– Први део улице завршен је крајем прошле године, сада настављамо други, до Железничке станице. „Железнице Србије“ су такође испуниле своје обећање, на наше велико задовољство, и реконструисале једну од најстаријих железничких станица у Србији, изграђену непосредно после Другог светског рата, и ускоро очекујемо свечано отварање реконструисане станице – истиче Санадер.
– План детаљне регулације ради се увелико, а грађани који на том потесу имају своје земљиште биће обештећени у складу с прописима о експропријацији и тим пословима бави се Градска управа, док цео пројекат финансира Република – каже градоначелник Сремске Митровице.
Изградњом ауто-пута Кузмин – Сремска Рача, тврди Санадер, те ауто-пута Шабац–Рума, Митровица ће бити град који ће имати три ауто-пута на својој територији, тачније, биће оивичена с три брзе саобраћајнице, што ће јој дати велику предност на пољу логистике.
– Изградњом тог ауто-пута земљиште у Кузмину, Рачи и Босуту биће врло занимљиво логистичким центрима, с обзиром на близину двеју граница, Босне и Херцеговине и Хрватске. Нова слика Сремске Митровице постаје комплекснија и сматрам да ће те сеоске средине практично процветати – Кузмин, Сремска Рача, Босут, Мартинци, сви ће имати бенефит од тог пута –наводи Санадер. – Ми се надамо да ћемо нешто градског земљишта успети да активирамо за пословне зоне и да ћемо имати много нових инвестиција управо поред тог пута.
Када је реч о путу Мачванска Митровица – Засавица, ивенстицији вредној око 70 милиона динара, тврди градоначелник, то је пут који се ревитализује, односно реконструише проширењем, и то због обећања председника државе Александра Вучића приликом посете Сремској Митровици, а пре свега због бродоградилишта „Вахали“ које има 500 запослених, али и озбиљан обим производње.
– Ради се и реконструкција, санација и адаптација Споменика ослободиоцима Сремске Митровице, који се налази између Железничке улице и станице, и ту ће бити леп простор с фонтаном, специјалним осветљењем, те ће сам улазак у град бити импозантан и урађен на модеран начин – каже градоначелник Сремске Митровице Владимир Санадер.
– Бродоградилиште је један од највећих извозника у Војводини, па и Србији, а тај пут је давно рађен и има доста оштећења, управо и због терета који иде до бродоградилишта, тако да ћемо га на деловима где је то могуће проширити са садашњих 5,5 метара на 6,6, – истиче Санадер. – Та инвестиција ради се на основу обећања председника државе грађанима приликом доласка у Сремску Митровицу, а у сарадњи с Министарством грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, док су финансијери радова ЈП „Путеви Србије“ уз логистичку подршку Града.
Мост ће се градити 150 метара низводно од постојећег друмско-железничког моста у Сремској Рачи и биће искључиво друмски, а на њему ће бити изграђен нови гранични прелаз
Санадер напомиње да су поред тог пута недавно урадили бициклистичку стазу од Мачванске Митровице до Засавице 2, која ће се наставити до Специјалног резервата природе „Засавица“ и самим тим је бициклистички саобраћај обезбеђен од саобраћајних незгода.
– По завршетку радова тај пут биће модерна саобраћајница и практично целом дужином до Равња имамо реконструисане и нове саобраћајнице и кроз Засавицу 1 и 2. То су врло прометни путеви и самим тим имаћемо много мање саобраћајних незгода – тврди градоначелник Сремске Митровице.
Нови кружни ток, још једна инвестиција ЈП „Путеви Србије“ гради се на једној од најгорих саобраћајних тачака у граду, а то је излазак с наплатне рампе и улазак у Сремску Митровицу.
– Ту постоји раскрсница која више не може да одговори толиком броју возила и врло је опасна. Нажалост, имамо доста саобраћајних несрећа на тој раскрсници јер је прилично непрегледна и спора за ниво саобраћаја који тренутно постоји. На том месту биће урађена модерна кружна раскрсница која ће решити проблеме уласка на ауто-пут и изласка. с њега. Ту се укршта и пут за Велике Радинце, као и за Индустријску зону, те ће тај кружни ток спречити саобраћајне несреће – каже Владимир Санадер.
Маша Стакић
Фото: Дневник/Радивој Хаџић