Tri auto-puta kroz Mitrovicu daće Sremcima logističku prednost
Gradonačelnik Sremske Mitrovice Vladimir Sanader kaže za „Dnevnik“ da počinje izgradnja auto-puta Kuzmin – Sremska Rača, kao i da se rekonstruiše i proširuje put Mačvanska Mitrovica – Zasavica, te je to godina u kojoj je akcenat stavljen na putnu infrastrukturu.
– Kada je reč o auto-putu Kuzmin–Rača, izvođač radova je stacioniran na lokaciji u Kuzminu i radovi uskoro kreću. Trenutno se priprema logistički kamp u kojem će boraviti ljudi i biti smeštena mehanizacija. Mi smo, kao Grad, tačnije, naše urbanističko preduzeće, izradili projekat za novi most na Savi te će to zapravo biti prvi projekat gradnje mosta preko Save. Očekujem da će radovi početi početkom jula.
Most će se graditi 150 metara nizvodno od postojećeg drumsko-železničkog mosta u Sremskoj Rači i biće isključivo drumski, a na njemu će biti izgrađen novi granični prelaz, odnosno pre mosta postavljena granica.
– Taj prelaz odgovaraće trenutnim potrebama prometa robe i ljudi i izgradnjom mosta i auto-puta će, pre svega, stanovnici Sremske Rače biti rasterećeni jer će sadašnji granični prelaz postati državni, odnosno biće pomeren na teritoriju Bosne i Hercegovine, te će žitelji tog mesta imati nesmetan prolaz do Sremske Mitrovice i Bosuta – kaže Sanader. – To je bio najveći problem tog mesta – da ljudi moraju da prolaze do svog sela kroz granični prelaz jer je, praktično, granica pre ulaska u selo. S tom investicijom taj problem, koji je zadavo muke mnogim našim građanima, biće rešen. Istovremeno, rešavamo i jedan naš gradski problem, koji je izuzetno ozbiljan.
Sanader kaže da će auto-put biti dug 23 kilometra na teritoriji Sremske Mitrovice, zatim će se graditi još jedan most na Bosutu, a kao infrastrukturni objekat koji prati izgradnju auto-puta, u okviru je projekta.
JP „Putevi Srbije“ rade zajedno s Gradom Sremska Mitrovica i nastavak Železničke ulice, na kojoj su radovi već počeli.
– Prvi deo ulice završen je krajem prošle godine, sada nastavljamo drugi, do Železničke stanice. „Železnice Srbije“ su takođe ispunile svoje obećanje, na naše veliko zadovoljstvo, i rekonstruisale jednu od najstarijih železničkih stanica u Srbiji, izgrađenu neposredno posle Drugog svetskog rata, i uskoro očekujemo svečano otvaranje rekonstruisane stanice – ističe Sanader.
– Plan detaljne regulacije radi se uveliko, a građani koji na tom potesu imaju svoje zemljište biće obeštećeni u skladu s propisima o eksproprijaciji i tim poslovima bavi se Gradska uprava, dok ceo projekat finansira Republika – kaže gradonačelnik Sremske Mitrovice.
Izgradnjom auto-puta Kuzmin – Sremska Rača, tvrdi Sanader, te auto-puta Šabac–Ruma, Mitrovica će biti grad koji će imati tri auto-puta na svojoj teritoriji, tačnije, biće oivičena s tri brze saobraćajnice, što će joj dati veliku prednost na polju logistike.
– Izgradnjom tog auto-puta zemljište u Kuzminu, Rači i Bosutu biće vrlo zanimljivo logističkim centrima, s obzirom na blizinu dveju granica, Bosne i Hercegovine i Hrvatske. Nova slika Sremske Mitrovice postaje kompleksnija i smatram da će te seoske sredine praktično procvetati – Kuzmin, Sremska Rača, Bosut, Martinci, svi će imati benefit od tog puta –navodi Sanader. – Mi se nadamo da ćemo nešto gradskog zemljišta uspeti da aktiviramo za poslovne zone i da ćemo imati mnogo novih investicija upravo pored tog puta.
Kada je reč o putu Mačvanska Mitrovica – Zasavica, ivensticiji vrednoj oko 70 miliona dinara, tvrdi gradonačelnik, to je put koji se revitalizuje, odnosno rekonstruiše proširenjem, i to zbog obećanja predsednika države Aleksandra Vučića prilikom posete Sremskoj Mitrovici, a pre svega zbog brodogradilišta „Vahali“ koje ima 500 zaposlenih, ali i ozbiljan obim proizvodnje.
– Radi se i rekonstrukcija, sanacija i adaptacija Spomenika oslobodiocima Sremske Mitrovice, koji se nalazi između Železničke ulice i stanice, i tu će biti lep prostor s fontanom, specijalnim osvetljenjem, te će sam ulazak u grad biti impozantan i urađen na moderan način – kaže gradonačelnik Sremske Mitrovice Vladimir Sanader.
– Brodogradilište je jedan od najvećih izvoznika u Vojvodini, pa i Srbiji, a taj put je davno rađen i ima dosta oštećenja, upravo i zbog tereta koji ide do brodogradilišta, tako da ćemo ga na delovima gde je to moguće proširiti sa sadašnjih 5,5 metara na 6,6, – ističe Sanader. – Ta investicija radi se na osnovu obećanja predsednika države građanima prilikom dolaska u Sremsku Mitrovicu, a u saradnji s Ministarstvom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, dok su finansijeri radova JP „Putevi Srbije“ uz logističku podršku Grada.
Most će se graditi 150 metara nizvodno od postojećeg drumsko-železničkog mosta u Sremskoj Rači i biće isključivo drumski, a na njemu će biti izgrađen novi granični prelaz
Sanader napominje da su pored tog puta nedavno uradili biciklističku stazu od Mačvanske Mitrovice do Zasavice 2, koja će se nastaviti do Specijalnog rezervata prirode „Zasavica“ i samim tim je biciklistički saobraćaj obezbeđen od saobraćajnih nezgoda.
– Po završetku radova taj put biće moderna saobraćajnica i praktično celom dužinom do Ravnja imamo rekonstruisane i nove saobraćajnice i kroz Zasavicu 1 i 2. To su vrlo prometni putevi i samim tim imaćemo mnogo manje saobraćajnih nezgoda – tvrdi gradonačelnik Sremske Mitrovice.
Novi kružni tok, još jedna investicija JP „Putevi Srbije“ gradi se na jednoj od najgorih saobraćajnih tačaka u gradu, a to je izlazak s naplatne rampe i ulazak u Sremsku Mitrovicu.
– Tu postoji raskrsnica koja više ne može da odgovori tolikom broju vozila i vrlo je opasna. Nažalost, imamo dosta saobraćajnih nesreća na toj raskrsnici jer je prilično nepregledna i spora za nivo saobraćaja koji trenutno postoji. Na tom mestu biće urađena moderna kružna raskrsnica koja će rešiti probleme ulaska na auto-put i izlaska. s njega. Tu se ukršta i put za Velike Radince, kao i za Industrijsku zonu, te će taj kružni tok sprečiti saobraćajne nesreće – kaže Vladimir Sanader.
Maša Stakić
Foto: Dnevnik/Radivoj Hadžić