Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Тема „Дневника“: Ново лице Војводине кроз пар година

19.08.2021. 11:45 11:49
Пише:
Фото: Dnevnik.rs

НОВИ САД: Председник Покрајинске владе Игор Мировић рекао је да кроз неколико година када буду завршени сви инфраструктурни радови у Војводини, видеће се колико се она променила и да је урађено много.

Тренутно у Војводини гради се више важних инфраструктурних пројеката, од изградње коридора, локалних путева који постају регионални, почетак изградње брзих саобраћајница, али и болница на Мишелуку, те реконструкција школа и вртића широм Војводине, али у плану је и нови мост у Новом Саду.

Као капитална инвестиција започета 1. маја ове године издваја се свакако Фрушкогорски коридор чија градња се сада може видети из оба путна правца на Иришком венцу, а видно је да радови из дана у дан напредују. Кажу да ће Фрушкогорски коридор променити цео Срем, али и Војводину, када кроз Ириг више неће пролазити теретни камион и фреквентан саобраћај, а пут до Руме бити скраћен на петнаестак до двадесет минута.

Подсећања ради, гради се 48 километара Фрушкогорског коридора подељеног на четири деонице: прва деоница је петља “Аутопут Е-75” – Парагово, друга је Парагово – почетак обилазнице око Руме, деоница три се односи на петљу “Каћ” – Петроварадин (петља “Аутопут Е-75”) , а четврта подразумева почетак обилазнице око Руме, све до петље “Рума” на аутопуту Е-70, где ће се наставити на аутопут/брзу саобраћајницу Рума - Шабац - Лозница чија је изградња у току.

Ово све води и ка бржем путу ка индустријској зони Рума, која такође важи за једну од најпопуњенијих у Војводини за свега неколико година.

Уговор о пројектовању и изградњи „Фрушкогорског коридора”, представници државе и државних предузећа потписали су са кинеском фирмом „China Роад анд Бридге Цорпоратион„ 6. октобра прошле године. Предрачунска вредност изградње читаве саобраћајнице је 58,9 милијарди динара, односно око 500 милиона евра, а процењена је на основу идејног пројекта који је израдио Институт за путеве из Београда.

Изградњу Фрушкогорског коридора финансира Влада Србије са 606 милиона евра, инвеститор су „Путеви Србије”, наручилац посла су „Коридори Србије”, док је извођач поменута кинеска компанија ЦРБЦ.

Ова саобраћајница, како наводе из „Коридора Србије” требало би да растерети урбана подручја од саобраћаја, Ириг и Фрушку гору од тешких теретних камиона, док би уједно спојио и поменуту саобраћајницу Лозница -Шабац - Рума, преко Новог Сада са будућим аутопутем Нови Сад - Зрењанин – Београд, који такође треба ускоро да се гради, али и брза саобраћајница Сомбор Кикинда, тзв. Војвођански осмех, који ће попречно спојити Банат и Бачку.

Такође је најављена изградња моста преко Дунава код Рибарског острва у Новом Саду, који би спојио Булевар Европе са Сремском Каменицом и обилазницом око ње, саобраћај ће бити додатно измешетен ван густо насељених градских подручја, пошто ће Каменичка обилазница имати излаз на будућу брзу саобраћајницу.

Ове недеље, Игор Мировић обишао је и радове на изградњи два локална пута, Бачки Моноштор – Купусина у апатинској општини и Сивац – Стапар у сомборској општини, док се данас налази у обиласку реконструисаног пута Јамена – Рачиновци у шидској општини, те радове на реконструкцији улица у насељу Кукујевци. Он је рекао да су локални путеви пођеднако важни, а прва два, тим пре, јер се спајају на будућу брзу саобраћајницу војвођански осмех, те имају и излазак на границу.

Реконструишу се и улице за шта је пример и Рума која је реконструисала и две главне улице у том месту, 15. мај и 15. август, али имамо и бројне примере асфалтирања неасфалтираних улица као што је то већ урађено у Инђији.

Инвестиција која је привукла највише пажње је и изградња Ковид болнице на Мишелуку, али и изјава градоначелника Новог Сада Милоша Вучевића да тај део Новог Сада кроз неколико година више неће бити исти, већ да ће почети његова изградња одмах након отварања болнице. Радови се очекују да буду завршени до септембра, а према речима Новосађана, нова болница се већ може видети и са ауто-пута, окречена у белу, црвену и плаву боју, симболично, али и као знак да су радови при крају. Рок за радове је 1. септембар, а болница је почела да се гради 28. априла. За свега четири месеца болница, која ће бројати 600 лежајева, од тога 400 на полуинтензивној нези и 200 кревета у инзензивној, је изграђена.


Кроз Фрушку најдужи тунел у Србији

Фрушкогорски коридор имаће четири траке ширине од 3,5 метра, које су предвиђене за брзине од 60 до 100 километара на сат. Планирано је укупно 14 денивелисаних раскрсница на све четири деонице, на Ширинама изнад Текија у Петроварадину планирани су пешачко-бициклистички тунел и тунел за моторни саобраћај, оба од око 350 метара дужине, као и двоцевни тунел “Иришки венац” од 3,5 километра, који ће уједно бити и најдужи тунел у Србији. Највећи мост биће на Дунаву код Цркве Марије Снежне у Петроварадину, који ће бити дуг око 1,7 километар. На траси ће се налазити 46 мостова и 10 надвожњака.


Како је „Дневник“ недавно писао, на Мишелуку се већ тражи квадрат више, а и цене су скочиле у Петроварадину. Суграђани очекују да ће се изградњом инфраструктуре, она проширити и на Алибеговац, те Карагачу.

Градоначелник Новог Сада Милош Вучевић је навео да ће Мишелук у ближој будућности бити једна од најатрактивнијих локација за живот.

Према ранијим најавама, градња болнице требало би да кошта укупно 4,15 милијарди динара, од чега Нови Сад финансира изградњу са 250 милиона динара из градске касе.

М. Стакић

Пише:
Пошаљите коментар
Вучевић: Значајна улагања у комуналну и саобраћајну инфраструктуру

Вучевић: Значајна улагања у комуналну и саобраћајну инфраструктуру

16.08.2021. 10:50 10:52
Момировић: Рад на пројектима у вредности од 23 милијарде евра

Момировић: Рад на пројектима у вредности од 23 милијарде евра

14.08.2021. 11:40 11:40