Tema „Dnevnika“: Novo lice Vojvodine kroz par godina
NOVI SAD: Predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović rekao je da kroz nekoliko godina kada budu završeni svi infrastrukturni radovi u Vojvodini, videće se koliko se ona promenila i da je urađeno mnogo.
Trenutno u Vojvodini gradi se više važnih infrastrukturnih projekata, od izgradnje koridora, lokalnih puteva koji postaju regionalni, početak izgradnje brzih saobraćajnica, ali i bolnica na Mišeluku, te rekonstrukcija škola i vrtića širom Vojvodine, ali u planu je i novi most u Novom Sadu.
Kao kapitalna investicija započeta 1. maja ove godine izdvaja se svakako Fruškogorski koridor čija gradnja se sada može videti iz oba putna pravca na Iriškom vencu, a vidno je da radovi iz dana u dan napreduju. Kažu da će Fruškogorski koridor promeniti ceo Srem, ali i Vojvodinu, kada kroz Irig više neće prolaziti teretni kamion i frekventan saobraćaj, a put do Rume biti skraćen na petnaestak do dvadeset minuta.
Podsećanja radi, gradi se 48 kilometara Fruškogorskog koridora podeljenog na četiri deonice: prva deonica je petlja “Autoput E-75” – Paragovo, druga je Paragovo – početak obilaznice oko Rume, deonica tri se odnosi na petlju “Kać” – Petrovaradin (petlja “Autoput E-75”) , a četvrta podrazumeva početak obilaznice oko Rume, sve do petlje “Ruma” na autoputu E-70, gde će se nastaviti na autoput/brzu saobraćajnicu Ruma - Šabac - Loznica čija je izgradnja u toku.
Ovo sve vodi i ka bržem putu ka industrijskoj zoni Ruma, koja takođe važi za jednu od najpopunjenijih u Vojvodini za svega nekoliko godina.
Ugovor o projektovanju i izgradnji „Fruškogorskog koridora”, predstavnici države i državnih preduzeća potpisali su sa kineskom firmom „China Road and Bridge Corporation„ 6. oktobra prošle godine. Predračunska vrednost izgradnje čitave saobraćajnice je 58,9 milijardi dinara, odnosno oko 500 miliona evra, a procenjena je na osnovu idejnog projekta koji je izradio Institut za puteve iz Beograda.
Izgradnju Fruškogorskog koridora finansira Vlada Srbije sa 606 miliona evra, investitor su „Putevi Srbije”, naručilac posla su „Koridori Srbije”, dok je izvođač pomenuta kineska kompanija CRBC.
Ova saobraćajnica, kako navode iz „Koridora Srbije” trebalo bi da rastereti urbana područja od saobraćaja, Irig i Frušku goru od teških teretnih kamiona, dok bi ujedno spojio i pomenutu saobraćajnicu Loznica -Šabac - Ruma, preko Novog Sada sa budućim autoputem Novi Sad - Zrenjanin – Beograd, koji takođe treba uskoro da se gradi, ali i brza saobraćajnica Sombor Kikinda, tzv. Vojvođanski osmeh, koji će poprečno spojiti Banat i Bačku.
Takođe je najavljena izgradnja mosta preko Dunava kod Ribarskog ostrva u Novom Sadu, koji bi spojio Bulevar Evrope sa Sremskom Kamenicom i obilaznicom oko nje, saobraćaj će biti dodatno izmešeten van gusto naseljenih gradskih područja, pošto će Kamenička obilaznica imati izlaz na buduću brzu saobraćajnicu.
Ove nedelje, Igor Mirović obišao je i radove na izgradnji dva lokalna puta, Bački Monoštor – Kupusina u apatinskoj opštini i Sivac – Stapar u somborskoj opštini, dok se danas nalazi u obilasku rekonstruisanog puta Jamena – Račinovci u šidskoj opštini, te radove na rekonstrukciji ulica u naselju Kukujevci. On je rekao da su lokalni putevi pođednako važni, a prva dva, tim pre, jer se spajaju na buduću brzu saobraćajnicu vojvođanski osmeh, te imaju i izlazak na granicu.
Rekonstruišu se i ulice za šta je primer i Ruma koja je rekonstruisala i dve glavne ulice u tom mestu, 15. maj i 15. avgust, ali imamo i brojne primere asfaltiranja neasfaltiranih ulica kao što je to već urađeno u Inđiji.
Investicija koja je privukla najviše pažnje je i izgradnja Kovid bolnice na Mišeluku, ali i izjava gradonačelnika Novog Sada Miloša Vučevića da taj deo Novog Sada kroz nekoliko godina više neće biti isti, već da će početi njegova izgradnja odmah nakon otvaranja bolnice. Radovi se očekuju da budu završeni do septembra, a prema rečima Novosađana, nova bolnica se već može videti i sa auto-puta, okrečena u belu, crvenu i plavu boju, simbolično, ali i kao znak da su radovi pri kraju. Rok za radove je 1. septembar, a bolnica je počela da se gradi 28. aprila. Za svega četiri meseca bolnica, koja će brojati 600 ležajeva, od toga 400 na poluintenzivnoj nezi i 200 kreveta u inzenzivnoj, je izgrađena.
Kroz Frušku najduži tunel u Srbiji
Fruškogorski koridor imaće četiri trake širine od 3,5 metra, koje su predviđene za brzine od 60 do 100 kilometara na sat. Planirano je ukupno 14 denivelisanih raskrsnica na sve četiri deonice, na Širinama iznad Tekija u Petrovaradinu planirani su pešačko-biciklistički tunel i tunel za motorni saobraćaj, oba od oko 350 metara dužine, kao i dvocevni tunel “Iriški venac” od 3,5 kilometra, koji će ujedno biti i najduži tunel u Srbiji. Najveći most biće na Dunavu kod Crkve Marije Snežne u Petrovaradinu, koji će biti dug oko 1,7 kilometar. Na trasi će se nalaziti 46 mostova i 10 nadvožnjaka.
Kako je „Dnevnik“ nedavno pisao, na Mišeluku se već traži kvadrat više, a i cene su skočile u Petrovaradinu. Sugrađani očekuju da će se izgradnjom infrastrukture, ona proširiti i na Alibegovac, te Karagaču.
Gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević je naveo da će Mišeluk u bližoj budućnosti biti jedna od najatraktivnijih lokacija za život.
Prema ranijim najavama, gradnja bolnice trebalo bi da košta ukupno 4,15 milijardi dinara, od čega Novi Sad finansira izgradnju sa 250 miliona dinara iz gradske kase.
M. Stakić