Поледица: Ове године отварање још два поглавља - 14 и 21
Србија би ове године могла да отвори још два преговарачка поглавља у процесу евроинтеграција и то из области саобраћаја - 14 и 21.
Ово је данас рекао државни секретар у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Миодраг Поледица, објаснивши да се поглавље 14 односи на транспортну политику, а 21 на трансевропске транспортне мреже.
Он је за Танјуг рекао, а поводом завршетка твининг пројекта о јачању администативних капацитета транспортног сектора у Министарству и надлежним институцијама, да је вредност пројекта била 1,75 милиона евра и да је финансиран кроз претприступне програме ЕУ ИПА 2013. уз суфинансирање Србије.
Поледица је рекао да је Србија кроз тај пројекат могла да усагласи своје законодавство са искуствима Европе и то на примерима попут Француске, Финске и Литваније.
"Њихови експерти су нам помогли, кроз израду смерница за нову транспортну стратегију. Један аспект је био посвећен безбедности железничког саобраћаја и ту смо достигли нови квалитет кроз посебан систем за безбедност", рекао је он у Клубу посланика.
Поледица објашњава и да "твининг" значи и братимљење са земљама које су чланице ЕУ и да је циљ Србије да се што више приближи кроз законодавни и стратешки оквир ЕУ и у тој области.
"Овај твининг пројекат нам је помогао да имамо што бољу преговарачку платформу за поглавља за која смо надлежни у нашем министарству, а то су 14 - транспортна политика и 21 - трансевропске транспортне мреже, кроз овај наш твининг пројекат су уочене одређене слабости нашег законодавног оквира и места које морамо да побољшамо. Урадили смо те оквире и нове прописе и нама ће сада бити лакше у преговарачком процесу", навео је Поледица.
То је први пројекат који је уговорен у оквиру децентрализованог система управљања пројектима који се финансирају из ИПА донаторских средстава.
Кроз пет компоненти пројекта службеници Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре и релевантних транспортних институција су уз помоћ колега из администрација земаља чланица ЕУ: Француске, Финске и Литваније израдили стратешки оквир за развијање транспортног система у Србији и алат за ефикасно праћење имплементације стратегије у складу са стандардима ЕУ.
Такође, уведен је систем за управљање безбедношћу у железничком саобраћају (СМС) односно систем за верификацију СМС у складу са захтевима и стандардима ЕУ, али и систем знања и вештина у обављању задатака који произилазе из усаглашавања националног законодавства са законодавством ЕУ у области транспорта.