Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

На бачкој страни у току припреме за најбржи српски воз (Фото)

23.02.2022. 11:44 11:52
Пише:
Фото: Вања Фифа

У оквиру градње пруге за велике брзине Београд-Нови Сад предвиђена је и реконструкција свих станичних објеката на тој траси.

Пруга на сремској страни града је завршена, а обновљена је и станична зграда у Петроварадину, док се на бачкој страни града ужурбано ради, јер би део трасе до Новог Сада требало да буде готов до половине марта.

Пруга је прешла преко Жежеља и граби ка новосадској станици.

Иако је реконструкција станице у Петроварадину завршена, укључујући и партерно уређење, у току је опремање зграде, као и завршни радови у pothodnicima који повезују пероне, где мајстори уграђују тактилне плоче водиље за лакше кретање слепих и слабовидих. Осим тога, на улазу и излазу из pothodnika, на степеништима су постављене платформе за инвалидска колица, односно лифтови.

За разлику од станице у Петроварадину, где је релативно мирно, у Новм Саду је ситуација потпуно другачија - неимари су на сваком кораку, како на прузи, тако и у станичној згради.

Прва фаза радова обухвата сређивање прва три станична колосека, као и десетог и једанаестог, али и градњу новог перона и замену настрешница. Како смо се уверили, старе шине, укључујући и дрвене прагове, махом су уклоњене и у току је монтажа нових, као и насипање туцаником, а старе надстрешнице на првом перону замењене су новим.

Прилазни путеви до платоа испред станичног улаза недавно су асфалтирани и обновљена су аутобуска стајалишта у чувеној “потковици”.

Железничка станица или само “Ж станица”, како је Новосађани често називају, ускоро ће бити реконструисана и неимари убрзано раде како би до половине марта завршили све предвиђене радове. Станична зграда није обнављана откако је 1964. године отворена, а планирана је санација подова, зидова и крова, столарије и фасаде, да би објекат испунио стандарде енергетске ефикасности. Као и петроварадинска и новосадска станица ће бити прилагођена особама с инвалидитетом.

Будући да је реч о објекту од историјског значаја, радове надзире и Завод за заштиту споменика културе Града Новог Сада , а директор те установе Синиша Јокић каже да се ужурбано ради, те потврђује да ће обнова станичне зграде ускоро бити завршена.


Стара ранжирна станица добија нову намену

Због градње и модернизације пруге за велике брзине између Београда и Суботице, укинута су четири путна прелаза у Новом Саду - на булеварима Војводе Степе и Европе, као и у улицама Радомира Раше Радујкова и Руменачкој. Рок за демонтажу путних прелаза је 30. март. 

Комплекс старе Ранжирне станице с ложионицом евидетниран је као непокретност која ужива prеthodnu заштиту и планом детаљне регулације, који је на јавном увиду до 3. марта, ту су планирани садржаји попут Музеја железнице, мултимедијалних центара, уметничких атељеа, занатских радионица...


У време када је изграђена али и сад, Новосадска железничка станица истиче се својим модерним изгледом и фасадом у стаклу. Архитектонско решење и чињеница да се налази на почетку Булевара ослобођења, који, када је реч о саобраћају, представља “жилу куцавицу града”, утицали су на то да “Ж станица” постане један од симбола Новог Сада.

Прва станица била на Лиману 1882. године

Првобитна зграда железничке станице Нови Сад налазила се на месту данашње Лиманске пијаце и изграђена је 1882. године, а први воз из правца Суботице стигао је у наш град 5. марта 1883. године. Стара зграда железничке станице у међувремену је срушена и на том месту, код Лиманске пијаце, остала је још само некадашња пошта, која и даље ради.

Јована Вукашиновић

Пише:
Пошаљите коментар