Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Na bačkoj strani u toku pripreme za najbrži srpski voz (Foto)

23.02.2022. 11:44 11:52
Piše:
Foto: Vanja Fifa

U okviru gradnje pruge za velike brzine Beograd-Novi Sad predviđena je i rekonstrukcija svih staničnih objekata na toj trasi.

Pruga na sremskoj strani grada je završena, a obnovljena je i stanična zgrada u Petrovaradinu, dok se na bačkoj strani grada užurbano radi, jer bi deo trase do Novog Sada trebalo da bude gotov do polovine marta.

Pruga je prešla preko Žeželja i grabi ka novosadskoj stanici.

Iako je rekonstrukcija stanice u Petrovaradinu završena, uključujući i parterno uređenje, u toku je opremanje zgrade, kao i završni radovi u pothodnicima koji povezuju perone, gde majstori ugrađuju taktilne ploče vodilje za lakše kretanje slepih i slabovidih. Osim toga, na ulazu i izlazu iz pothodnika, na stepeništima su postavljene platforme za invalidska kolica, odnosno liftovi.

Za razliku od stanice u Petrovaradinu, gde je relativno mirno, u Novm Sadu je situacija potpuno drugačija - neimari su na svakom koraku, kako na pruzi, tako i u staničnoj zgradi.

Prva faza radova obuhvata sređivanje prva tri stanična koloseka, kao i desetog i jedanaestog, ali i gradnju novog perona i zamenu nastrešnica. Kako smo se uverili, stare šine, uključujući i drvene pragove, mahom su uklonjene i u toku je montaža novih, kao i nasipanje tucanikom, a stare nadstrešnice na prvom peronu zamenjene su novim.

Prilazni putevi do platoa ispred staničnog ulaza nedavno su asfaltirani i obnovljena su autobuska stajališta u čuvenoj “potkovici”.

Železnička stanica ili samo “Ž stanica”, kako je Novosađani često nazivaju, uskoro će biti rekonstruisana i neimari ubrzano rade kako bi do polovine marta završili sve predviđene radove. Stanična zgrada nije obnavljana otkako je 1964. godine otvorena, a planirana je sanacija podova, zidova i krova, stolarije i fasade, da bi objekat ispunio standarde energetske efikasnosti. Kao i petrovaradinska i novosadska stanica će biti prilagođena osobama s invaliditetom.

Budući da je reč o objektu od istorijskog značaja, radove nadzire i Zavod za zaštitu spomenika kulture Grada Novog Sada , a direktor te ustanove Siniša Jokić kaže da se užurbano radi, te potvrđuje da će obnova stanične zgrade uskoro biti završena.


Stara ranžirna stanica dobija novu namenu

Zbog gradnje i modernizacije pruge za velike brzine između Beograda i Subotice, ukinuta su četiri putna prelaza u Novom Sadu - na bulevarima Vojvode Stepe i Evrope, kao i u ulicama Radomira Raše Radujkova i Rumenačkoj. Rok za demontažu putnih prelaza je 30. mart. 

Kompleks stare Ranžirne stanice s ložionicom evidetniran je kao nepokretnost koja uživa prethodnu zaštitu i planom detaljne regulacije, koji je na javnom uvidu do 3. marta, tu su planirani sadržaji poput Muzeja železnice, multimedijalnih centara, umetničkih ateljea, zanatskih radionica...


U vreme kada je izgrađena ali i sad, Novosadska železnička stanica ističe se svojim modernim izgledom i fasadom u staklu. Arhitektonsko rešenje i činjenica da se nalazi na početku Bulevara oslobođenja, koji, kada je reč o saobraćaju, predstavlja “žilu kucavicu grada”, uticali su na to da “Ž stanica” postane jedan od simbola Novog Sada.

Prva stanica bila na Limanu 1882. godine

Prvobitna zgrada železničke stanice Novi Sad nalazila se na mestu današnje Limanske pijace i izgrađena je 1882. godine, a prvi voz iz pravca Subotice stigao je u naš grad 5. marta 1883. godine. Stara zgrada železničke stanice u međuvremenu je srušena i na tom mestu, kod Limanske pijace, ostala je još samo nekadašnja pošta, koja i dalje radi.

Jovana Vukašinović

Piše:
Pošaljite komentar