За сређивање Улице Стевана Дороњског око 16,7 милиона
Планом генералне регулације, у Улици Стевана Дороњског предвиђена је градња унутарблоковске саобраћајнице, паркинга, пешачких и бициклистичких стаза, те је Градска управа за грађевинско земљиште и инвестиције расписала тендер за извођача.
Процењено је да ће ти радови коштати готово 16,7 милиона динара без ПДВ-а, а планирана је и нова инфраструктура, попут водовода и канализације, као и јавна расвета, али и одговарајућа саобраћајна сигнализација.
Реч је, иначе, о првој фази радова, будући да на свим парцелама које су обухваћене планском документацијом, нису решени имовинско-правни односи.
Како је у тендерској документацији објашњено, у Улици Стевана Дороњског није асфалтиран коловоз, а у пуној ширини израђен је од дробљеног каменог агрегата. У складу с планском документацијом предвиђена је саобраћајница дужине око 180 метара, с тим да ће у првој половини бити широка 5,50 метара, односно пет метара у другом делу. Коловоз је на местима укрштања са Булеваром Јаше Томића заобљен, са “лепезама” пречника седам метара.
Предвиђена је управна шема паркирања, а пројектант је идејним решењем, са североисточне стране, превидео изградњу паркинг постора и тротоара целом дужином саобраћајнице, међутим, због нерешених имовинско-правних односа, у договору с инвеститором, биће уређено осам места (4,5 џ 2,5 метара), на почетку саобраћајнице, и тротоар. Преостале површине ће, како је наведено, бити изграђене у некој од наредних фаза, након решавања имовинско-правних-односа.
Између паркинга и објеката су предвиђене пешачке стазе, а ширина тротоара варира у зависности од расположивог простора. Планиране су саобраћајнице и бициклистичке стазе од асфалт-бетона, док ће на паркинге и тротоаре бити уграђен бехатон.
На око метар и по од регулације улице планиран је водовод, који би требало да буде прикључен на онај у Руменкачкој, на углу с Булеваром Јаше Томића. Укупна дужина новопројектоване трасе је 234 метра, с тим да је крак у Улици Стевана Дороњског око 146 метра, док је други, дужине 84 метра, предвиђен на Булевару Јаше Томића.
Канализација је пројектована испод планиране саобраћајнице и то средином десне коловозне траке, и, како се из тендерске документације може приметити, биће прикључена на шахт у Руменачкој улици. Улица Стевана Дороњског нема излаз на Партизанску, а будући да објекат на углу те и Руменачке и Партизанске улице има обезбеђен канализациони прикључак у Партизанској, остали ће бити повазани на новопројектовану канализацију. Укупна дужина планиране канализације је 243,5 метара, с тим да је крак у Улици Стевана Дороњског 145 метара, односно онај на Булевару Јаше Томића - 98,5 метара.
Улица Стевана Дороњског представља везу Партизанске и Булевара Јаше Томића и не спада у главне градске саобраћајнице. У првој фази пројектована је као “слепа” улица, док ће у другој бити повезана с Партизанском. Како је у тендерској документацији објашњено, на крају улице постављена су четири метална стубића, на међусобном растојању од 1,75 метара, како би се спречио прелаз возила преко зелене површине.
Понуде на тендер Градске управе за грађевинско земљиште и инвестиције достављају се до 5. марта, а највише 25 дана након тога биће донета одлука о додели уговора или, пак, обустави поступка. Имајући у виду све рокове, радови, би могли да почну на пролеће, а трајаће, како је наведено, највише 150 дана.
Ј. Вукашиновић