За поправку Моста слободе више од 41 милион динара
Поправка дела Моста слободе коштаће Градску управу за грађевинско земљиште и инвестиције око 41,1 милион динара, с ПДВ-ом, а уговор је закључен с новосадском фирмом „МЂ Мост – НС”, као јединим учесником на тендеру.
Одабрани извођач се обавезао да ће све предвиђене радове завршити за 260 календарских дана, а интересантан је податак да је том предузећу, пре око годину, поверен преглед мостова на територији града, тачније Варадинског и Моста слободе, с оценом стања и предлогом мера заштите.
Предмером радова, који је саставни део тендерске документације, предвиђена је санација крајњих стубова моста, лежишта, главних носача, плоча и конзоле, затим корозије, хидроизолације, коловоза, ограде, ивичњака, пешачких стаза, система за одводњавање, инсталација, као и саобраћајне сигнализације.
Планирано је вађење урушених делова металне окапнице изнад десетог стуба, уклањање трошног бетона, рушење узводног парапета ради декомпозиције конзоле и прилазне конструкције моста, те пескарење и поправка бетонских површина, као и ињектирање напрслина на задњем зиду, замена улазних челичних врата, али и демонтажа кородираних унутрашњих мердевина, урушене заштитне мреже, а након тога и премазивање стубова заштитним средствима, те поправка површина и премазивање грађевинским лепком, изнутра.
На истом стубу предвиђена је ревизија покретних лежишта, док је на распону од тог стуба до наредног планирано чишћење носача од птичјег измета, те обезбеђивање водонепропусности и репарација продора инсталација спољне расвете у унутрашњост главног носача, као и замена и уградња нових решетки вентилационих и улазних отвора.
Плоче и конзоле биће поправљене на распону између 11. и 12. стуба, где је предвиђено уклањање препуста, пескарење контактних бетонских површина коловозне плоче, те наставак арматуре заваривањем где је плоча прекинута, док је од 10. до 11. стуба планирано штемовање доње површине коловозне плоче из унутрашњости сандука. Осим тога, на све површине на унутрашњости главних носача биће нанета одговарајућа антикорозивна заштита, која је планирана и на пешачким оградама од 10. до 14. стуба.
Хидроизолација, битуменском траком, биће постављена на распону од 11. до 12. стуба, у зони испод ивичњака и уз нове пешачке стазе.
На распону од једанаестог до дванаестог стуба предвиђено је уклањање и уградња новог асфалтног слоја коловоза у зони пешачких стаза, као и постављање ивичњака. Осим тога, биће замењена и одбојна ограда, а планирана је и поправка ограде за пешаке. На том делу моста требало би да најпре буду уклоњене, а затим и монтиране нове челичне маске пешачких стаза.
Осим санације делова моста, прва фаза радова обухвата и израду
елебората за поправку разделног појаса на прилазној конструкцији на левој обали Дунава, те пројектовање атмосферске канализације на распону између 10. и 14. стуба, геодетско снимање, као и израду елабората система за одводњавање унутрашњих инсталација водовода узводне коморе и електроинсталација за расвету.
Ј. Вукашиновић