Вучевић на скупу “Туризам Србије - партнерства за будућност”
Градоначелник Новог Сада Милош Вучевић присуствовао је отварању једнодневне конференције под називом “Туризам Србије-партнерства за будућност” коју организује медијска кућа Адрија Медија Група у Београду, а под покровитељством Министарства трговине, туризма и телекомуникација.
Циљ овог скупа био је да се сви учесници информишу о трендовима и могућностима развоја и инвестирања у једну од најпрофитабилнијих привредних грана која из године у годину бележи све већи раст, што је од стратешког значаја за развој Србије.
Вучевић је представио свој град као једини у овом делу Европе који је у једној години понео дуплу европску титулу - Европске престонице културе за 2021. годину, али и Омладинске престонице Европе за 2019.
Он је оценио да туризам има највећу прогресију последњих година, а као најважније факторе развоја навео је политичку стабилност, јачање економије и интензивирање сарадње јавног и приватног сектора.
„Фестивал Егзит један је од најпрепознатљивијих брендова не само Новог Сада, већ и целе Србије, и овог дела Европе, а сада смо томе додали још два нова бренда - ОПЕНС и ЕПК. Одмах смо добили подршку од тадашњег премијера, садашњег председника Александра Вучића, и наших колега из Владе Србије, и Покрајинске владе, и већ две године успешно радимо на реализацији та два велика пројекта – истакао је Вучевић. Он је такође нагласио да је током јула Нови Сад посетило 22.000 туриста, што је за 12,9 одсто више него у истом периоду прошле године. Према његовим речима, у првих седам месеци ове године, у Новом Саду број туриста повећан је за 10,2 у односу на исти период прошле године, број страних туриста за 17,7 посто, а остварено је 250.000 ноћења, што је више за 25,6 одсто него лане.
Присутнима на скупу обратио се и министар трговине, туризма и телекомуникација Расим Љајић који је истакао да је један од циљева Министарства да се неутралише сива зона у туризму након чега би имали објективнију слику туристичког промета у Србији, уверен да су резултати далеко бољи него што сада статистика показује. Као важне услове побољшања туризма он је истакао либералнији визни режим, повећање броја директних летова, а као најмоћније средство промоције навео је дигиталне кампање, с обзиром на то да су анкете показале да се највише туриста о Србији информисало путем интернета.
Градоначелник Београда проф. др Зоран Радојичић казао је да је у prеthodnoj години зарада Града Београда, на директан и индиректан начин, од туризма била 800 милиона евра. Како је изјавио, prеthodnе године главни град имао је милион гостију, а због бројних важних инвестиција у кључним областима, и најзахтевнији туристи одлазе задовољни из Београда.