Весели се српске роде: На пролеће два концерта Данице Црногорчевић
НОВИ САД: У склопу програмских активности у вези са обележавањем празника Српске нове године одржан је састанак између Данице Црногорчевић, угледне музичке уметнице из Црне Горе и Бојана Панаотовића, директора Културног центра Новог Сада и уваженог српског социолога.
Поводом организовања концерта госпође Црногорчевић у Новом Саду, директор Панаотовић је са уваженом гошћом разговарао у просторијама Културног центра Новог Сада.
На почетку разговора Панаотовић је истакао како му је представљала „велику част и задовољство чињеница да је Даница Црногорчевић гошћа Новог Сада и Културног центра Новог Сада, те је исказао како је и сам имао прилику да ужива у програму уважене уметнице“.
Панаотовић је нагласио да у уметничком програму Данице Црногорчевић није приметио било „какву негативну енергију или неку непријатну ноту“, те је изразио противљење честим, „а веома опасним склоностима различитих политичких чинилаца у региону“ да са својим идеолошким уверењима покушавају да баце сенку на лепоту једног уметничког дела, што је у протеклим данима био случај и са музичким опусом Данице Црногорчевић.
Панаотовић је изразио запањеност због чињенице да су појединим политичким структурама у Црној Гори постали „спорни стихови једне националне, свечане и јуначке песме, која је настала у XIX веку, као и српски национални барјаци“, који „своје место имају и на спортским трибинама у Аустралији“, па се с правом запитао „како су онда ти национални симболи ођедном непожељни у братској земљи, што Црна Гора свакако јесте“. Панаотовић је казао да су порекло, карактер и узрок критика у вези са уметничком делатношћу Данице Црногорчевић, најпопуларније и једне од најквалитетнијих уметница на овим просторима, потпуно недопустиви.
Такође, директор Културног центра напоменуо је да Даница Црногорчевић на адекватан и веома потребан начин „пркоси“ изазовима савремене масовне културе, коју често одликују бесмислене „ријалити вредности“, због чега је њено дело постало симбол очувања духа традиције, националне солидарности и лепоте, разуме се, на првом месту у конкретном музичком изразу. То је и основни разлог због чега је Даница Црногорчевић постала омиљени уметник код свих старосних група у популацији на овим просторима и то без обзира на њихову верску, етничку и националну припадност, односно, њихов социјални статус. Такође, то су и основни разлози због којих је Бојан Панаотовић упутио позив Даници Црногорчевић да у наредним месецима одржи два концерта у Новом Саду, јер, како је директор Културног центра истакао – „уколико је Џони Штулић осамдесетих година prеthodnog столећа могао да седам дана узастопно држи Београд на ногама, онда то свакако може да учини и Даница“.
Даница Црногорчевић изразила је захвалност и част што је добила позив од Бојана Панаотовића да представи свој уметнички опус грађанима Новог Сада. Указала је да је била задовољна и изненађена великим интересовањем Новосађана и људи из околних градова за концерт који је одржан у Српском народном позоришту, а у организацији ,,Фондације Нови Сад 2022″-
Није зло знати туђу песму – зло је не знати своју песму, закључила је Даница и истакла како на том постулату почива њен целокупни ангажман, а потом је поручила како би волела када бисмо сви могли да се издигнемо из дешавања малограђанштине и да знамо да би изнад свих нас требало да стоји врховна љубав и да је, ма које нације били, и да је Бог један.