Велико спремање у Пољопривредној школи у Футогу
НОВИ САД: У Пољопривредној школи у Футогу, ђаци и професори се са трагичним догађајима минулих дана носе онако како најбоље знају: радом на школској економији и уређивањем дворишта школе.
Једни другима су, кажу, велика подршка, па су тако првог дана жалости, на молбу ђака, професори поједине наставне јединице заменили разговорима, одговарајући на питања која су мучила ученике, а са друге стране, у пољопривреди посла увек има, те су на терену у току били и припремни пролећни радови. Испред главне зграде школе, неколико ђака је косилицама и тримерима уређивало травњаке, док је на Економији било посла на више страна, те су осим кошења, ученици били распоређени на разне задатке.
Поједини су износили стајњак и сламу и товарили га вилама у трактор, али их је после пар тура прекинула “класична ратарска хаварија” – пукла гума на трактору… Мало даље, креч и ваљци послужили су неколицини ђака да у близини ограђеног простора за коње окрече стабла, не би ли дрвеће сачували од инсеката. Са друге стране налази се штала пуна крава, о којима воде бригу такође ђаци, уз помоћ професора. Имали смо ту срећу да баш током наше посете, у школи угосте липицанера, пастува који је требао да посети једну даму у школској штали, те да заједно продуже своју врсту...
У разговору са наставницима, професорица ветеринарске медицине у Пољопривредној школи у Футогу Јована Живковић нам је, између осталог споменула и то да су поједини ученици њихове школе учествовали на ОПЕНС пројекту "Укључи се, пронађи решење" и тако успели да обезбеде коњску опрему која им је недостајала.
– У септембру смо формирали три ученичка тима, а сваки је имао своју идеју – прича Живковић. – Затим су током новембра и децембра похађали низ радионица које је организовао ОПЕНС, и тамо су могли да науче како да препознају неки проблем у школи и дају предлог његовог решења, затим на који начин да своју идеју пласирају и привуку заинтересованост вршњака из школе и слично. У децембру су тимови презентовали ученицима у школи своје идеје, а то су биле обнова летњиковца, обнова клупа које се налазе у школи, као и куповина нове опреме за коњску секцију. Сви су представили свој план, а на крају су yokеji били изгласани.
Тим џокеја чинили су Наташа Ковачев, Анђела Ђуза, Марко Кржа и Михајло Пешевић, ученици трећег разреда на смеру ветеринарски техничар. По речима Наташе Ковачев на радионицама су се баш лепо дружили, а и научили су неке нове ствари.
– У ОПЕНС смо отишли да представимо наше “дрво проблема”, односно генерално проблеме у школи које желимо да решимо и када смо их сагледали и увидели колико имамо средстава, дошли смо на идеју да једним делом можемо да помогнемо тако што ћемо набавити неопходну опрему за коње – рекла је Ковачев. – Затим су нам у помоћ прискочили професори, уз фацилитаторку Неду Даниловић да представимо пројекат и на крају је он победио. Од освојених 100.000 динара купили смо четири врсте подседлица, исто толико подметача за седло, затим колан, узенгије, лонжу, три поводца, као и сапун за седло, балзам и уље за кожу, две кациге, седло и узенгијски каиш.
Њена другарица из одељења и партнерка у пројекту, Анђела Ђуза казала је да је врло поносна на то што су успели баш своју идеју да претворе у дело, с обзиром на то да им је циљ био да оживе коњску секцију, те осим деце која иду у ту школу привуку и другу која не иду, да дођу и опробају се са коњима.
– Желимо да привучемо и будуће ученике да се определе и упишу Пољопривредну школу, јер можемо да понудимо искуство које остале школе не нуде – искрено ће Ђуза. – Кроз радионице смо научили да су нам пре свега потребни бизнис партнери, затим како да направимо бизнис план и слично.
Све у свему, у шлколи је остало још доста посла, коње је требало оседлати и нахранити, покошену траву пограбуљати и натоварити у тракторе, а и баште средити, зато смо и ми полако дигли сидро, оставивши ђаке и професоре да свој школски дан приведу крају.
Текст и фото: Ивана Бакмаз