ПОГЛЕДАЈТЕ КАКО ИЗГЛЕДА РУШЕЊЕ СТАРОГ ЖЕЛЕЗНИЧКОГ МОСТА ПРЕКО КАНАЛА ДТД КОД НОВОГ САДА Ево зашто се уклања (ФОТО/ВИДЕО)
НОВИ САД: У току је рушење старог железничког моста преко канала Дунав – Тиса – Дунав, код Новог Сада.
Овај мост је до сада служио за железничку везу између Новог Сада и Суботице. Србија гради нове, брзе пруге, а стари мост, са старом пругом не би могао да подржи ову врсту саобраћаја, зато је ових дана у току склањање старог моста. Нови мост је постављен одмах поред, саграђен у оквиру изградње брзе пруге.
У току је реализација пројекта изградње дела брзе пруге од Новог Сада до Суботице. Председник Србије, Александар Вучић, током гостовања на РТС-у најавио је да ће овај део пруге бити готов до септембра месеца, а након тестирања, први путници моћи ће да се превезу већ почетком децембра ове године. Да подсетимо, по првим плановима рок за завршетак брзе пруге између Новог Сада и Суботице био је половина 2025. године, а захваљујући вредним неимарима грађани ће имати могућност да брзом пругом од Београда до Суботице саобраћају већ у децембру 2024. године
Кинеске железнице улажу додатни напор и повећале су број база, као и опрему за полагање колосека, како би све било готово до краја 2024. године, рекли су Вучићу представници кинеских компанија „China railway интернатионал“ и CCCC, приликом обиласка радова, почетком фебруара месеца.
Нови железнички мост само је једна од нових грађевина која ће би изграђена на деоници брзе пруге од Новог Сада до Суботице. На овој деоници брзе пруге биће изграђено укупно 49 подвожњака, надвожњака и сличних објеката. Пројектом је предвиђена реконструкција девет железничких станица, (Нови Сад, Сајлово, Кисач, Степановићево, Змајево, Бачка Топола, Жедник, Наумовићево и Суботица), као и три нове станице са станичним капацитетима (Руменка, Врбас и Ловћенац). У Врбасу је изграђен и вијадукт дужине 1,6 километра.
Такође, планирана је и уградња електротехничке инфраструктуре која омогућава безбедно одвијање саобраћаја пројектованим брзинама и увођење европског система управљања железничким саобраћајем. Дужина трасе износи 108,2 километра, док је укупна вредност радова 1,16 милијарди долара.