POGLEDAJTE KAKO IZGLEDA RUŠENJE STAROG ŽELEZNIČKOG MOSTA PREKO KANALA DTD KOD NOVOG SADA Evo zašto se uklanja (FOTO/VIDEO)
NOVI SAD: U toku je rušenje starog železničkog mosta preko kanala Dunav – Tisa – Dunav, kod Novog Sada.
Ovaj most je do sada služio za železničku vezu između Novog Sada i Subotice. Srbija gradi nove, brze pruge, a stari most, sa starom prugom ne bi mogao da podrži ovu vrstu saobraćaja, zato je ovih dana u toku sklanjanje starog mosta. Novi most je postavljen odmah pored, sagrađen u okviru izgradnje brze pruge.
U toku je realizacija projekta izgradnje dela brze pruge od Novog Sada do Subotice. Predsednik Srbije, Aleksandar Vučić, tokom gostovanja na RTS-u najavio je da će ovaj deo pruge biti gotov do septembra meseca, a nakon testiranja, prvi putnici moći će da se prevezu već početkom decembra ove godine. Da podsetimo, po prvim planovima rok za završetak brze pruge između Novog Sada i Subotice bio je polovina 2025. godine, a zahvaljujući vrednim neimarima građani će imati mogućnost da brzom prugom od Beograda do Subotice saobraćaju već u decembru 2024. godine
Kineske železnice ulažu dodatni napor i povećale su broj baza, kao i opremu za polaganje koloseka, kako bi sve bilo gotovo do kraja 2024. godine, rekli su Vučiću predstavnici kineskih kompanija „China railway international“ i CCCC, prilikom obilaska radova, početkom februara meseca.
Novi železnički most samo je jedna od novih građevina koja će bi izgrađena na deonici brze pruge od Novog Sada do Subotice. Na ovoj deonici brze pruge biće izgrađeno ukupno 49 podvožnjaka, nadvožnjaka i sličnih objekata. Projektom je predviđena rekonstrukcija devet železničkih stanica, (Novi Sad, Sajlovo, Kisač, Stepanovićevo, Zmajevo, Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica), kao i tri nove stanice sa staničnim kapacitetima (Rumenka, Vrbas i Lovćenac). U Vrbasu je izgrađen i vijadukt dužine 1,6 kilometra.
Takođe, planirana je i ugradnja elektrotehničke infrastrukture koja omogućava bezbedno odvijanje saobraćaja projektovanim brzinama i uvođenje evropskog sistema upravljanja železničkim saobraćajem. Dužina trase iznosi 108,2 kilometra, dok je ukupna vrednost radova 1,16 milijardi dolara.