Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Рад приватне ОШ „Мирослав Мика Антић” заснован на концепту дневног боравка

02.04.2023. 18:01 18:04
Пише:
Фото: Дневник/С. Шушњевић

Приватна основна школа „Мирослав Мика Антић”, која је почела с радом 2009. године, броји 118 ученика, а у сваком од осам разреда по једно одељење. Верификована је од стране Министарства просвете и једина је школа са НТЦ лиценцом у Новом Саду.

Целодневни боравак, проширен наставни план и програм, као и бројне допунске и додатне активности, представљају гаранцију за квалитетан развој и образовање ученика.

Организација рада школе заснована је на концепту дневног боравка. Сви ђаци проводе свој радни дан у школи, где уз часове и vannastavnе активности имају организована три оброка – доручак, ужину и ручак.

Према речима школског педагога Данијеле Грандић, школа је отворена од 8 до 17 часова, када родитељи долазе по своје малишане. Након доручка деца похађају часове редовне наставе, потом праве паузу за ужину, те по завршетку преподневних обавеза ручају. У поподневним сатима следи израда домаћих задатака, па сви ученици од првог до четвртог разреда своје обавезе завршавају у школи. Ту су и часови допунске и додатне наставе, додатни часови страних језика и низ едукативних и креативних секција.

– Деца код нас већ од првог разреда имају могућност да похађају по пет часова енглеског језика недељно, док су планом и програмом наставе и учења прописана два – истакла је Данијела Грандић. – Сви ученици определили су се за ту могућност. Од првог разреда имају право да уче и други страни језик, који је иначе обавезан тек од петог. Могу да одаберу немачки, за који се најчешће опредељују, руски или француски. Ту су и часови допунске и додатне наставе, додатни часови страних језика и низ едукативних и креативних секција. Жао ми је што су секције често потцењене, поистовећене са игром. Заборављамо да та игра нуди широк дијапазон могућности и да је од великог значаја за развој детета, образовање и васпитање. Малишани кроз те активности имају прилику да развију своје потенцијале, креативност, способности. Тако боље упознају себе и успешније развијају социјалне односе с вршњацима.

Учитељица Татјана Цвијановић држи секцију под називом „Времеплов”, коју похађа 70 одсто ученика од првог до четвртог разреда. Ова додатна активност представља спој историје и савремене уметности, а часови су прилагођени сваком узрасту. Како је Цвијановићева објаснила, млађа деца уче кроз игру, слике и бојење, а старија се, на пример, кроз квизове припремају за пети разред.

Када је реч о додатној настави, ученици најчешће остају на часовима енглеског названим „Учимо да причамо”, „Енглески кутак”, „Игром до знања”, „Путујемо кроз енглески” и слично.

– Пре подне држим редовну наставу, а по подне секције на енглеском – рекла је професорка енглеског Ивана Милиловић. – Ученици трећег разреда, на пример, похађају секцију „Учимо да причамо” и врло радо се опредељује за њу. Трудим се да часови буду занимљиви, необични, а да деца стичу знање кроз игру. Ђаци се труде јер знају да им је енглески потребан за будуће послове, путовања и комуникацију с другарима који су из иностранства. Три године се дружим са њима и радо сарађујемо. На настави остају сви ђаци, осим оних који уче друге језике, попут француског, руског...

Ученици трећег разреда Никола Марковић и Максим Браун похађају додатну наставу из немачког и енглеског језика. Након редовне наставе и ручка остају и на секцијама „Читалићи”, „Креативци” и „Пут око света”. Како су нам открили, секције су и корисне и забавне, а времена за игру, дружење и боравак у природи увек имају довољно. Сложили су се да по повратку кући, без обзира на обавезе, не мањка ни дружења с другарима из краја.  

Д. Клашња

Пише:
Пошаљите коментар