Rad privatne OŠ „Miroslav Mika Antić” zasnovan na konceptu dnevnog boravka
Privatna osnovna škola „Miroslav Mika Antić”, koja je počela s radom 2009. godine, broji 118 učenika, a u svakom od osam razreda po jedno odeljenje. Verifikovana je od strane Ministarstva prosvete i jedina je škola sa NTC licencom u Novom Sadu.
Celodnevni boravak, proširen nastavni plan i program, kao i brojne dopunske i dodatne aktivnosti, predstavljaju garanciju za kvalitetan razvoj i obrazovanje učenika.
Organizacija rada škole zasnovana je na konceptu dnevnog boravka. Svi đaci provode svoj radni dan u školi, gde uz časove i vannastavne aktivnosti imaju organizovana tri obroka – doručak, užinu i ručak.
Prema rečima školskog pedagoga Danijele Grandić, škola je otvorena od 8 do 17 časova, kada roditelji dolaze po svoje mališane. Nakon doručka deca pohađaju časove redovne nastave, potom prave pauzu za užinu, te po završetku prepodnevnih obaveza ručaju. U popodnevnim satima sledi izrada domaćih zadataka, pa svi učenici od prvog do četvrtog razreda svoje obaveze završavaju u školi. Tu su i časovi dopunske i dodatne nastave, dodatni časovi stranih jezika i niz edukativnih i kreativnih sekcija.
– Deca kod nas već od prvog razreda imaju mogućnost da pohađaju po pet časova engleskog jezika nedeljno, dok su planom i programom nastave i učenja propisana dva – istakla je Danijela Grandić. – Svi učenici opredelili su se za tu mogućnost. Od prvog razreda imaju pravo da uče i drugi strani jezik, koji je inače obavezan tek od petog. Mogu da odaberu nemački, za koji se najčešće opredeljuju, ruski ili francuski. Tu su i časovi dopunske i dodatne nastave, dodatni časovi stranih jezika i niz edukativnih i kreativnih sekcija. Žao mi je što su sekcije često potcenjene, poistovećene sa igrom. Zaboravljamo da ta igra nudi širok dijapazon mogućnosti i da je od velikog značaja za razvoj deteta, obrazovanje i vaspitanje. Mališani kroz te aktivnosti imaju priliku da razviju svoje potencijale, kreativnost, sposobnosti. Tako bolje upoznaju sebe i uspešnije razvijaju socijalne odnose s vršnjacima.
Učiteljica Tatjana Cvijanović drži sekciju pod nazivom „Vremeplov”, koju pohađa 70 odsto učenika od prvog do četvrtog razreda. Ova dodatna aktivnost predstavlja spoj istorije i savremene umetnosti, a časovi su prilagođeni svakom uzrastu. Kako je Cvijanovićeva objasnila, mlađa deca uče kroz igru, slike i bojenje, a starija se, na primer, kroz kvizove pripremaju za peti razred.
Kada je reč o dodatnoj nastavi, učenici najčešće ostaju na časovima engleskog nazvanim „Učimo da pričamo”, „Engleski kutak”, „Igrom do znanja”, „Putujemo kroz engleski” i slično.
– Pre podne držim redovnu nastavu, a po podne sekcije na engleskom – rekla je profesorka engleskog Ivana Mililović. – Učenici trećeg razreda, na primer, pohađaju sekciju „Učimo da pričamo” i vrlo rado se opredeljuje za nju. Trudim se da časovi budu zanimljivi, neobični, a da deca stiču znanje kroz igru. Đaci se trude jer znaju da im je engleski potreban za buduće poslove, putovanja i komunikaciju s drugarima koji su iz inostranstva. Tri godine se družim sa njima i rado sarađujemo. Na nastavi ostaju svi đaci, osim onih koji uče druge jezike, poput francuskog, ruskog...
Učenici trećeg razreda Nikola Marković i Maksim Braun pohađaju dodatnu nastavu iz nemačkog i engleskog jezika. Nakon redovne nastave i ručka ostaju i na sekcijama „Čitalići”, „Kreativci” i „Put oko sveta”. Kako su nam otkrili, sekcije su i korisne i zabavne, a vremena za igru, druženje i boravak u prirodi uvek imaju dovoljno. Složili su se da po povratku kući, bez obzira na obaveze, ne manjka ni druženja s drugarima iz kraja.
D. Klašnja