Промоција безбедности у саобраћају у зимским условима на Тргу слободе
Поводом годишњице освајања титуле Омладинске престонице Европе, у оквиру ОПЕНС дана на Тргу слободе је одржана промоција безбедности у саобраћају у зимским условима.
Према речима организатора, идеја је да се на једном месту сретну омладина, институције, невладине организације и привреда. Промоцији су присуствовали председник Скупштине Града Новог Сада Здравко Јелушић, чланови градског већа, за саобраћај и путеве Александар Кравић, и за спорт и омладину Огњен Цвјетићанин, координатор Иницијативе ОПЕНС Вукашин Гроздановић, саветник директора Републичке агенције за безбедност саобраћаја Милан Илић и представници партнера ОПЕНС-а компанија Лукоил Србија и Бета мотор, заступник Сузукија за Србију.
„Култура учешћа у саобраћају је неодвојив део опште културе“, нагласио је Здравко Јелушић и објаснио да се саобраћајна култура развија од најранијег животног доба. Он је, такође, подсетио на то да је Европа препознала наш град и доделила му две титуле, Омладинска престоница Европе 2019. године и Еропска престоница културе 2021. године.
Александар Кравић навео је да у Србији много људи страда у саобраћају, и да је то забрињавајућа чињеница. Он је објаснио да се ради на смањењу тог броја, а како би се скренула пажња на озбиљност дешавања у саобраћају, организован је програм обуке за 16 хиљада ђака првих, других, трећих и четвртих разреда основних школа.
Промоцију је подржала и републичка Агенција за безбедност саобраћаја, а саветник директора Милан Илић истакао је да та установа подржава све активности које унапређују безбедност у саобраћају, нарочито младих и деце.
„У Србији се догоди 100 саобраћајних незгода дневно, у којима је 50 људи повређено“, рекао је Илић и додао да сваког дана скоро двоје погине, на црвено светло прелази 20 одсто грађана, ван пешачког 30 одсто, као и да 30 одсто деце неправилно прелази пешачки прелаз у зони школе. По његовом мишљењу те чињенице показују да је недовољно развијена култура у саобраћају и неопходно ју је подићи на виши ниво.
Осврћући се на ОПЕНС дане, који се до 18. новембра одржавају на више локација у граду, координатор Иницијативе ОПЕНС Вукашин Гроздановић рекао је да је основна идеја да се на импровизованом саобраћајном полигону младима покаже како да учествују у саобраћају, али и да они укажу на проблеме у саобраћају.
„Ово је пример да кроз различита партнерства покажемо добре резултате и да имамо видљиве ефекте након годину дана од добијања титуле Омладинске престонице Европе“, рекао је Гроздановић. Он је нагласио да Град Нови Сад и омладинске организације, као и партнери из привреде, заједно могу пружити бољи живот младима, боље услове за одрастање и направити друштво у којем ће млади учествовати у процесима доношења одлука.
Партнери ОПЕНС-а, Бета моторс, који представља Сузуки у Србији, и Лукоил Србија подржавају развоја културе младих, а посебно у акцијама које подстичу младе да размишљају о безбедности у саобраћају.
Ј. В.