Promocija bezbednosti u saobraćaju u zimskim uslovima na Trgu slobode
Povodom godišnjice osvajanja titule Omladinske prestonice Evrope, u okviru OPENS dana na Trgu slobode je održana promocija bezbednosti u saobraćaju u zimskim uslovima.
Prema rečima organizatora, ideja je da se na jednom mestu sretnu omladina, institucije, nevladine organizacije i privreda. Promociji su prisustvovali predsednik Skupštine Grada Novog Sada Zdravko Jelušić, članovi gradskog veća, za saobraćaj i puteve Aleksandar Kravić, i za sport i omladinu Ognjen Cvjetićanin, koordinator Inicijative OPENS Vukašin Grozdanović, savetnik direktora Republičke agencije za bezbednost saobraćaja Milan Ilić i predstavnici partnera OPENS-a kompanija Lukoil Srbija i Beta motor, zastupnik Suzukija za Srbiju.
„Kultura učešća u saobraćaju je neodvojiv deo opšte kulture“, naglasio je Zdravko Jelušić i objasnio da se saobraćajna kultura razvija od najranijeg životnog doba. On je, takođe, podsetio na to da je Evropa prepoznala naš grad i dodelila mu dve titule, Omladinska prestonica Evrope 2019. godine i Eropska prestonica kulture 2021. godine.
Aleksandar Kravić naveo je da u Srbiji mnogo ljudi strada u saobraćaju, i da je to zabrinjavajuća činjenica. On je objasnio da se radi na smanjenju tog broja, a kako bi se skrenula pažnja na ozbiljnost dešavanja u saobraćaju, organizovan je program obuke za 16 hiljada đaka prvih, drugih, trećih i četvrtih razreda osnovnih škola.
Promociju je podržala i republička Agencija za bezbednost saobraćaja, a savetnik direktora Milan Ilić istakao je da ta ustanova podržava sve aktivnosti koje unapređuju bezbednost u saobraćaju, naročito mladih i dece.
„U Srbiji se dogodi 100 saobraćajnih nezgoda dnevno, u kojima je 50 ljudi povređeno“, rekao je Ilić i dodao da svakog dana skoro dvoje pogine, na crveno svetlo prelazi 20 odsto građana, van pešačkog 30 odsto, kao i da 30 odsto dece nepravilno prelazi pešački prelaz u zoni škole. Po njegovom mišljenju te činjenice pokazuju da je nedovoljno razvijena kultura u saobraćaju i neophodno ju je podići na viši nivo.
Osvrćući se na OPENS dane, koji se do 18. novembra održavaju na više lokacija u gradu, koordinator Inicijative OPENS Vukašin Grozdanović rekao je da je osnovna ideja da se na improvizovanom saobraćajnom poligonu mladima pokaže kako da učestvuju u saobraćaju, ali i da oni ukažu na probleme u saobraćaju.
„Ovo je primer da kroz različita partnerstva pokažemo dobre rezultate i da imamo vidljive efekte nakon godinu dana od dobijanja titule Omladinske prestonice Evrope“, rekao je Grozdanović. On je naglasio da Grad Novi Sad i omladinske organizacije, kao i partneri iz privrede, zajedno mogu pružiti bolji život mladima, bolje uslove za odrastanje i napraviti društvo u kojem će mladi učestvovati u procesima donošenja odluka.
Partneri OPENS-a, Beta motors, koji predstavlja Suzuki u Srbiji, i Lukoil Srbija podržavaju razvoja kulture mladih, a posebno u akcijama koje podstiču mlade da razmišljaju o bezbednosti u saobraćaju.
J. V.