ПОТРОШАЧКО ЋОШЕ: За велики сервис бицикла до 4.000 динара
Зима је ове године била блага и како нам се пролеће ближи, у прилици смо да видимо све више бициклиста у граду.
Иако заиста није ни било периода у којем нисмо уочили барем неки бицикл на улицама, „Дневник” је разговарао с возачима, продавцима и сервисерима за бицикле, да бисмо сазнали да ли им годи рано пролеће, како и какве услуге и по којој цени сервисери нуде бициклистима.
Да ли ће радије купити нов или полован бицикл, чини се да је Новосађанима свеједно. Најмлађи углавном добијају нове бицикле живих боја с разним украсима, а оне који више коштају, пажљиво ће изабрати професионалци којима је веома битна удобност и функционалност вољеног двоточкаша.
Контролни, или нулти сервис, као и мали сервис, кошта од 1.000 до 1.500 динара. Велики, познатији као комплет сервис, који укључује центрирање точкова, подмазивање и преглед сваког споја на бициклу, као и намештање мењача и кочница, у зависности од сервиса, стаје од 3.000 до 4.000 динара. Радници сервиса препоручују обављање комплетних сервиса за време зиме, да би се спречила гужва, што мајсторима даје довољно времена да се посвете сваком бициклу.
Радник продавнице и сервиса за бицикле „Рис Cycling” Стеван Кучевић за „Дневник” је казао да су продавци и сервисери бицикала недавно одржали састанак на којем су се договорили о повећању цена одређених услуга.
– Да ли ће неко купити полован или нов бицикл углавном зависи од тога да ли се вожњом баве професонално или им је бицикл потребан само за пролазак кроз град – рекао је Стеван Кучевић. – За нови бицикл потребно је извојити од 15.000 динара, а најскупљи је чак 5.000 евра. Цене су се од прошле године повећале, и, по прогнозама нас, сервисера, наставиће да расту. Подмазивање ланца не кошта ништа, тако да свако ко жели да подмаже ланац може то бесплатно урадити у нашем сервису.
У продавници бицикала „Вецтор бикес” кажу да не примећују разлику у посећености сада и средином лета, а да су најмање посла имали само током децембра, док у сервису „Никић” кажу да муштерије најчешће траже поправку и замену гума, кочница и мењача, као и центрирање точкова, за шта им није потребно много времена, а цене поправке и замене су веома приступачне.
Прање бицикла стаје 400 динара, док сервис и центрирање точкова кошта између 600 и 800 по точку, а у случају да је потребно плетење и шнирање новог точка са жбицама, потребно је издвојити од 1.200 до 1.500 динара. Сервис главе точка кошта од 250 до 350 динара. Замена ланца је 300 динара, а педала од 200 до 250. Подмазивање лежајева кошта 500 динара.
Суграђани често желе да освеже изглед свог старог бицикла, али и да га оспособе за вожњу, те се одлучују за рестаурацију. Сервисери такве услуге пружају, али саветују бициклистима да, пошто је то већи изазов и одузима много времена, довезу свој бицикл ван сезоне, по могућности у децембру, јер у том месецу сервиси имају најмање посла.
Мале поправке које нису компликоване и не одузимају превише времена возачима, Новосађани углавном обављају код куће, а замене комплекснијих делова, као и комплетне сервисе као припрему за вожњу на „дуге стазе” већ су обавили.
Текст и фото: Д. Андулајевић
АНКЕТА
КОЛИКО ЧЕСТО ВОЗИТЕ БИЦИКЛ И ДА ЛИ СТЕ УРАДИЛИ СЕРВИС ОВЕ ГОДИНЕ?
Жељко Бранковић,
бравар:
– Сам поправљам свој бицикл, мада немам толико проблема с њим. Ретко се дешава да се нешто поквари, ваљда имам неку луду срећу. Најчешће мењам гуме, а то ме не кошта много, више ми се исплати да их сам променим него да возим бицикл код сервисера. Свакодневно га возим, то ми је најдраже превозно средство, а и погодан је за градску гужву.
Тодор Свилар,
радник:
– Имам шездесет година, а бицикле поправљам педесет, додуше аматерски. Сада када има нових модела с разним надоградњама, морам да идем у сервис, пошто компликоване механизме не познајем довољно. Имам свог сервисера, односно увек идем код Мирослава, мени је лично најбољи, а услуге не коштају много, од сто до триста динара.
Радмила Мирковић,
пензионерка:
– Бицикл практично нисам ни престала да возим, направила сам кратку паузу у једном тренутку, али сам се покајала јер није било потребе за тим, а зато што ми није стајао, није било потребе за великим сервисом. Често је потребно да се надувају гуме, па сам купила пумпу. Пазим га, немам много проблема с њим, а сама сам научила и да га подмажем.
Владица Хорват,
спремачица:
– Трудим се да возим бицикл сваки дан, ако ми време дозвољава. Зима је била блага ове године па га нисам возила можда само једном или два пута, када је била јака киша. Мој муж радо поправља ситнице које се кваре, иако то није честа појава, а и када се деси, не идем у сервис. На тај начин уштедим новац за поправку и градски превоз.
Д. Андулајевић
Фото: В. Фифа