POTROŠAČKO ĆOŠE: Za veliki servis bicikla do 4.000 dinara
Zima je ove godine bila blaga i kako nam se proleće bliži, u prilici smo da vidimo sve više biciklista u gradu.
Iako zaista nije ni bilo perioda u kojem nismo uočili barem neki bicikl na ulicama, „Dnevnik” je razgovarao s vozačima, prodavcima i serviserima za bicikle, da bismo saznali da li im godi rano proleće, kako i kakve usluge i po kojoj ceni serviseri nude biciklistima.
Da li će radije kupiti nov ili polovan bicikl, čini se da je Novosađanima svejedno. Najmlađi uglavnom dobijaju nove bicikle živih boja s raznim ukrasima, a one koji više koštaju, pažljivo će izabrati profesionalci kojima je veoma bitna udobnost i funkcionalnost voljenog dvotočkaša.
Kontrolni, ili nulti servis, kao i mali servis, košta od 1.000 do 1.500 dinara. Veliki, poznatiji kao komplet servis, koji uključuje centriranje točkova, podmazivanje i pregled svakog spoja na biciklu, kao i nameštanje menjača i kočnica, u zavisnosti od servisa, staje od 3.000 do 4.000 dinara. Radnici servisa preporučuju obavljanje kompletnih servisa za vreme zime, da bi se sprečila gužva, što majstorima daje dovoljno vremena da se posvete svakom biciklu.
Radnik prodavnice i servisa za bicikle „Ris Cycling” Stevan Kučević za „Dnevnik” je kazao da su prodavci i serviseri bicikala nedavno održali sastanak na kojem su se dogovorili o povećanju cena određenih usluga.
– Da li će neko kupiti polovan ili nov bicikl uglavnom zavisi od toga da li se vožnjom bave profesonalno ili im je bicikl potreban samo za prolazak kroz grad – rekao je Stevan Kučević. – Za novi bicikl potrebno je izvojiti od 15.000 dinara, a najskuplji je čak 5.000 evra. Cene su se od prošle godine povećale, i, po prognozama nas, servisera, nastaviće da rastu. Podmazivanje lanca ne košta ništa, tako da svako ko želi da podmaže lanac može to besplatno uraditi u našem servisu.
U prodavnici bicikala „Vector bikes” kažu da ne primećuju razliku u posećenosti sada i sredinom leta, a da su najmanje posla imali samo tokom decembra, dok u servisu „Nikić” kažu da mušterije najčešće traže popravku i zamenu guma, kočnica i menjača, kao i centriranje točkova, za šta im nije potrebno mnogo vremena, a cene popravke i zamene su veoma pristupačne.
Pranje bicikla staje 400 dinara, dok servis i centriranje točkova košta između 600 i 800 po točku, a u slučaju da je potrebno pletenje i šniranje novog točka sa žbicama, potrebno je izdvojiti od 1.200 do 1.500 dinara. Servis glave točka košta od 250 do 350 dinara. Zamena lanca je 300 dinara, a pedala od 200 do 250. Podmazivanje ležajeva košta 500 dinara.
Sugrađani često žele da osveže izgled svog starog bicikla, ali i da ga osposobe za vožnju, te se odlučuju za restauraciju. Serviseri takve usluge pružaju, ali savetuju biciklistima da, pošto je to veći izazov i oduzima mnogo vremena, dovezu svoj bicikl van sezone, po mogućnosti u decembru, jer u tom mesecu servisi imaju najmanje posla.
Male popravke koje nisu komplikovane i ne oduzimaju previše vremena vozačima, Novosađani uglavnom obavljaju kod kuće, a zamene kompleksnijih delova, kao i kompletne servise kao pripremu za vožnju na „duge staze” već su obavili.
Tekst i foto: D. Andulajević
ANKETA
KOLIKO ČESTO VOZITE BICIKL I DA LI STE URADILI SERVIS OVE GODINE?
Željko Branković,
bravar:
– Sam popravljam svoj bicikl, mada nemam toliko problema s njim. Retko se dešava da se nešto pokvari, valjda imam neku ludu sreću. Najčešće menjam gume, a to me ne košta mnogo, više mi se isplati da ih sam promenim nego da vozim bicikl kod servisera. Svakodnevno ga vozim, to mi je najdraže prevozno sredstvo, a i pogodan je za gradsku gužvu.
Todor Svilar,
radnik:
– Imam šezdeset godina, a bicikle popravljam pedeset, doduše amaterski. Sada kada ima novih modela s raznim nadogradnjama, moram da idem u servis, pošto komplikovane mehanizme ne poznajem dovoljno. Imam svog servisera, odnosno uvek idem kod Miroslava, meni je lično najbolji, a usluge ne koštaju mnogo, od sto do trista dinara.
Radmila Mirković,
penzionerka:
– Bicikl praktično nisam ni prestala da vozim, napravila sam kratku pauzu u jednom trenutku, ali sam se pokajala jer nije bilo potrebe za tim, a zato što mi nije stajao, nije bilo potrebe za velikim servisom. Često je potrebno da se naduvaju gume, pa sam kupila pumpu. Pazim ga, nemam mnogo problema s njim, a sama sam naučila i da ga podmažem.
Vladica Horvat,
spremačica:
– Trudim se da vozim bicikl svaki dan, ako mi vreme dozvoljava. Zima je bila blaga ove godine pa ga nisam vozila možda samo jednom ili dva puta, kada je bila jaka kiša. Moj muž rado popravlja sitnice koje se kvare, iako to nije česta pojava, a i kada se desi, ne idem u servis. Na taj način uštedim novac za popravku i gradski prevoz.
D. Andulajević
Foto: V. Fifa