ПОТРОШАЧКО ЋОШЕ: Фризерски салони у летњем периоду
Летњи период, поред великих врућина, подстиче потражњу за услугама које пружају фризерски салони. Како каже саговорница “Дневника” Невена Зекић, власница фризерског салона „НиН Бела“, врућина утиче на то да муштерије, уместо два пута недељно, косу перу три пута.
„Иако је лети обим посла већи, не постоји нека значајна разлика у односу на остатак године јер су готово све наше муштерије сталне и долазе током читаве године.“ Као и овај, већина других салона функционише по истом принципу, а сви се слажу да су приходи најмањи у периоду после новогодишњих празника.
Специјализовани фризерски салони, који поред услуге шишања и фенирања, нуде и услуге попут надоградње косе, увек раде по принципу заказивања. Фризерка у салону „Дајмонд“ Ивана Зарић каже како су у њиховом салону готово све муштерије сталне и да не постоји могућност да неко буде услужен без заказивања.
Од почетка пандемије рад по принципу заказивања је постао пракса и у салонима који нису специјализовани, а муштерије истичу да је овај начин рада, поред других погодности, донео и мање гужве.
Као и остале делатности, и фризери су погођени мерама за сузбијање коронавируса. Сања Васовић, власница истоименог фризерског салона истиче да, и поред мера које се уводе, она мора да ради и да појача рад како би могла финансијски да покрије све трошкове, као што су кирија за стан, локал и дажбине, поготово у зимском периоду.
Цене услуга у салонима се мењају ретко, али у складу са променом цена на тржишту. До промена цена не долази ни у периоду матура, који је већина послодаваца означила као најповољнији за посао.
- Код нас су цене исте, мењају се на две до три године, некада и на годишњем нивоу, зависно од ситуације, али се трудимо да цене остану приступачне свим нашим клијентима, како би свако могао да себи приушти такву врсту услуге - каже Ивана Зарић.
Муштерије се приликом одабира фризера труде да буду практичне, па бирају салоне који се налазе у близини њиховог посла или дома, али тај фактор није пресудан јер им је једнако важно да амбијент буде опуштен и да се осећају пријатно.
Како већина салона има сталне муштерије, сви се труде да им пруже што квалитетнију услугу и оправдају њихово поверење јер, како наводи Сања Васовић, муштерије су те које им својим поверењем омогућавају да одрже салоне и наставе да раде и након што су на самом почетку пандемије претрпели велике финансијске губитке и вишемесечну обуставу рада.
М. Илић, Ј. Милешев