POTROŠAČKO ĆOŠE: Frizerski saloni u letnjem periodu
Letnji period, pored velikih vrućina, podstiče potražnju za uslugama koje pružaju frizerski saloni. Kako kaže sagovornica “Dnevnika” Nevena Zekić, vlasnica frizerskog salona „NiN Bela“, vrućina utiče na to da mušterije, umesto dva puta nedeljno, kosu peru tri puta.
„Iako je leti obim posla veći, ne postoji neka značajna razlika u odnosu na ostatak godine jer su gotovo sve naše mušterije stalne i dolaze tokom čitave godine.“ Kao i ovaj, većina drugih salona funkcioniše po istom principu, a svi se slažu da su prihodi najmanji u periodu posle novogodišnjih praznika.
Specijalizovani frizerski saloni, koji pored usluge šišanja i feniranja, nude i usluge poput nadogradnje kose, uvek rade po principu zakazivanja. Frizerka u salonu „Dajmond“ Ivana Zarić kaže kako su u njihovom salonu gotovo sve mušterije stalne i da ne postoji mogućnost da neko bude uslužen bez zakazivanja.
Od početka pandemije rad po principu zakazivanja je postao praksa i u salonima koji nisu specijalizovani, a mušterije ističu da je ovaj način rada, pored drugih pogodnosti, doneo i manje gužve.
Kao i ostale delatnosti, i frizeri su pogođeni merama za suzbijanje koronavirusa. Sanja Vasović, vlasnica istoimenog frizerskog salona ističe da, i pored mera koje se uvode, ona mora da radi i da pojača rad kako bi mogla finansijski da pokrije sve troškove, kao što su kirija za stan, lokal i dažbine, pogotovo u zimskom periodu.
Cene usluga u salonima se menjaju retko, ali u skladu sa promenom cena na tržištu. Do promena cena ne dolazi ni u periodu matura, koji je većina poslodavaca označila kao najpovoljniji za posao.
- Kod nas su cene iste, menjaju se na dve do tri godine, nekada i na godišnjem nivou, zavisno od situacije, ali se trudimo da cene ostanu pristupačne svim našim klijentima, kako bi svako mogao da sebi priušti takvu vrstu usluge - kaže Ivana Zarić.
Mušterije se prilikom odabira frizera trude da budu praktične, pa biraju salone koji se nalaze u blizini njihovog posla ili doma, ali taj faktor nije presudan jer im je jednako važno da ambijent bude opušten i da se osećaju prijatno.
Kako većina salona ima stalne mušterije, svi se trude da im pruže što kvalitetniju uslugu i opravdaju njihovo poverenje jer, kako navodi Sanja Vasović, mušterije su te koje im svojim poverenjem omogućavaju da održe salone i nastave da rade i nakon što su na samom početku pandemije pretrpeli velike finansijske gubitke i višemesečnu obustavu rada.
M. Ilić, J. Milešev