Почело инфраструктурно опремање Мишелука 3
Изградња саобраћајница, пешачких и бициклистичких стаза и пратеће инфраструктуре на Мишелуку 3 почела је недавно, а рок за завршетак свих радова је 550 календарских дана.
Носилац овог 972,5 милиона динара вредног посла јесте новосадска фирма „Пут – инвест”, која је на тендеру учествовала с предузећима „Енерготехника – Јужна Бачка”, „ОТБ инжењеринг”, „Тектон геосистемс” из Новог Сада и „Сунико солушнс” из Ветерника.
Планови за ширење Новог Сада на сремску страну и градњу стамбених кућа и зграда на Мишелуку нису новина и о томе се деценијама говори. То подручје је претежно неизграђено и ненасељено, а када је реч о саобраћајним површинама, доминирају атарски и путеви од дробљеног камена. Инфраструктурно и комунално опремање ће, према речима надлежних, обезбедити услове за даљи урбани развој тог дела града.
„Континуираним настојањима да унапреди комуналну инфраструктуру за што већи број становника, Град води рачуна и о уређењу ободних делова Новог Сада. Почела је прва фаза изградње саобраћајних површина и пратеће инфраструктуре, а извођач је 13. фебруара уведен у посао. Планом детаљне регулације омогућено је ширење града на сремској страни и тим документом дефинисана је изградња саобраћајница, кружних раскрсница, бициклистичких и пешачких стаза, као и паркинг површина, те комунално опремање подземним инсталацијама”, наведено је у саопштењу кабинета градоначелника.
У девет нових улица ће, осим путева и стаза дужине неколико километара, бити изграђени и цевоводи за водовод и канализацију, те постављени стубови јавне расвете, а планирано је и партерно уређење слободних површина, што подразумева опремање простора урбаним мобилијаром – клупама и корпама за отпатке. Ширина нових улица варира од 13 до 28 метара. Планиране су саобраћајнице са две коловозне траке, а на местима где услови то дозвољавају, с обе стране пута предвиђена је зелена површина ширине два метра, као и бициклистичка и пешачка стаза. Пројектом је предвиђена градња саобраћајних површина дужине 3.512 метара, с тим да је планирани коловоз променљиве ширине, од 5,5 до шест метара, као и бициклистичке и пешачке стазе од бехатон плоча, које ће се протезати читавом дужином коловозне конструкције. Осим тога, биће уређено и 65 паркинг места.
Подсећања ради, за потребе Ковид болнице изграђена је саобраћајна и пратећа инфраструктура, укључујући и кружни ток, а кружне раскрснице биће изграђене на углу улица 3 и 10, као и на укрштању Улице 2 са улицама 5, 8 и 11.
Предвиђен је цевовод укупне дужине 4,8 километара с четири хидранта и кућним прикључцима, док ће цевоводи за атмосферску и фекалну канализацију бити дугачки по око три километра. Сви новоизграђени кракови ће, како је објашњено, бити прикључени на постојеће мреже, путем два слива, ка Улици Динка Шимуновића и канализацији Ковид болнице у Улици 3.
Ново јавно осветљење испуњаваће одређене критеријуме, који, како је објашњено, гарантују да ће видљивост бити на задовољавајућем нивоу за неометано одвијање саобраћаја. Како се може приметити, биће постављено 196 челичних конусних стубова различите висине и броја светиљки, тачније 102 стуба за осветљење коловозне конструкције и 94 за пешачке и бициклистичке стазе.
Након што грађевински радови буду завршени, биће постављена одговарајућа саобраћајна сигнализација, као и 177 клупа, 129 корпи за отпатке и шест држача за бицикле. Планирано је и пејзажно уређење и озелењавање простора, што подразумева садњу дрвећа и жбуња, као и формирање травњака.
Ј. Вукашиновић