Počelo infrastrukturno opremanje Mišeluka 3
Izgradnja saobraćajnica, pešačkih i biciklističkih staza i prateće infrastrukture na Mišeluku 3 počela je nedavno, a rok za završetak svih radova je 550 kalendarskih dana.
Nosilac ovog 972,5 miliona dinara vrednog posla jeste novosadska firma „Put – invest”, koja je na tenderu učestvovala s preduzećima „Energotehnika – Južna Bačka”, „OTB inženjering”, „Tekton geosistems” iz Novog Sada i „Suniko solušns” iz Veternika.
Planovi za širenje Novog Sada na sremsku stranu i gradnju stambenih kuća i zgrada na Mišeluku nisu novina i o tome se decenijama govori. To područje je pretežno neizgrađeno i nenaseljeno, a kada je reč o saobraćajnim površinama, dominiraju atarski i putevi od drobljenog kamena. Infrastrukturno i komunalno opremanje će, prema rečima nadležnih, obezbediti uslove za dalji urbani razvoj tog dela grada.
„Kontinuiranim nastojanjima da unapredi komunalnu infrastrukturu za što veći broj stanovnika, Grad vodi računa i o uređenju obodnih delova Novog Sada. Počela je prva faza izgradnje saobraćajnih površina i prateće infrastrukture, a izvođač je 13. februara uveden u posao. Planom detaljne regulacije omogućeno je širenje grada na sremskoj strani i tim dokumentom definisana je izgradnja saobraćajnica, kružnih raskrsnica, biciklističkih i pešačkih staza, kao i parking površina, te komunalno opremanje podzemnim instalacijama”, navedeno je u saopštenju kabineta gradonačelnika.
U devet novih ulica će, osim puteva i staza dužine nekoliko kilometara, biti izgrađeni i cevovodi za vodovod i kanalizaciju, te postavljeni stubovi javne rasvete, a planirano je i parterno uređenje slobodnih površina, što podrazumeva opremanje prostora urbanim mobilijarom – klupama i korpama za otpatke. Širina novih ulica varira od 13 do 28 metara. Planirane su saobraćajnice sa dve kolovozne trake, a na mestima gde uslovi to dozvoljavaju, s obe strane puta predviđena je zelena površina širine dva metra, kao i biciklistička i pešačka staza. Projektom je predviđena gradnja saobraćajnih površina dužine 3.512 metara, s tim da je planirani kolovoz promenljive širine, od 5,5 do šest metara, kao i biciklističke i pešačke staze od behaton ploča, koje će se protezati čitavom dužinom kolovozne konstrukcije. Osim toga, biće uređeno i 65 parking mesta.
Podsećanja radi, za potrebe Kovid bolnice izgrađena je saobraćajna i prateća infrastruktura, uključujući i kružni tok, a kružne raskrsnice biće izgrađene na uglu ulica 3 i 10, kao i na ukrštanju Ulice 2 sa ulicama 5, 8 i 11.
Predviđen je cevovod ukupne dužine 4,8 kilometara s četiri hidranta i kućnim priključcima, dok će cevovodi za atmosfersku i fekalnu kanalizaciju biti dugački po oko tri kilometra. Svi novoizgrađeni krakovi će, kako je objašnjeno, biti priključeni na postojeće mreže, putem dva sliva, ka Ulici Dinka Šimunovića i kanalizaciji Kovid bolnice u Ulici 3.
Novo javno osvetljenje ispunjavaće određene kriterijume, koji, kako je objašnjeno, garantuju da će vidljivost biti na zadovoljavajućem nivou za neometano odvijanje saobraćaja. Kako se može primetiti, biće postavljeno 196 čeličnih konusnih stubova različite visine i broja svetiljki, tačnije 102 stuba za osvetljenje kolovozne konstrukcije i 94 za pešačke i biciklističke staze.
Nakon što građevinski radovi budu završeni, biće postavljena odgovarajuća saobraćajna signalizacija, kao i 177 klupa, 129 korpi za otpatke i šest držača za bicikle. Planirano je i pejzažno uređenje i ozelenjavanje prostora, što podrazumeva sadnju drveća i žbunja, kao i formiranje travnjaka.
J. Vukašinović