Платформа „Уради – заради” запошљава особе за чишћење и пеглање
Интернет платформа „Уради – заради“, која спаја људе којима је потребна помоћ у кући са онима који желе да раде и тако зараде додатни новац, постоји већ две године у нашем граду, а пет година у Србији.
Иза тог старт-апа стоји млади тим: Драгана, Душан и Јелена који годинама раде заједно како би идеју дигитализације кућних послова претворили у реалност. Платформа је почела у Београду, граду где оснивачи и живе и раде, а сада њоме покривају три града у Србији, од којих је један и Нови Сад, и имају око 5.000 клијената.
Креативни директор “Уради – заради” платформе Јелена Јоксимовић за лист “Дневник” наводи како људе спајају на сигуран и проверен начин, нудећи послове чишћења куће и пеглања, редовног одржавања домаћинстава за породице и мале канцеларије, док од октобра почињу и са услугом бебиситинга. Она открива како су на идеју о оснивању те платформе дошли тако што су препознали потенцијал сличне америчке платформе “TaskRabbit“, аустралијског “Аиртаскера“, као и руског “ЏоуДо-а“.
За све Новосађане које занима како могу добити овакве услуге или како могу да се запосле на “Уради – заради” платформи, Јелена Јоксимовић објашњава да клијенти могу на сајту uradi-zaradi.rs/fresh-house да изаберу одговарајући месечни пакет и да попуне информације о квадратури стана, локацији и пословима које треба да се ураде. Затим тај захтев буде видљив свим одобреним сарадницима који се након тога пријаве. Клијент може да изабере сарадника који им се највише допада, према профилу, оценама и коментарима prеthodnih корисника. Када се одлучи за једног сарадника, клијент са њим има пробни термин и уколико је све како треба на пробном термину, настављају сарадњу на месечном нивоу.
Када су у питању сарадници, они најпре праве профил на поменутом сајту, где морају да ставе слику, наведу искуство, своје личне особине и одређене податке о себи. Затим читају стандарде рада и правила са којима је потребно да се сложе. Уколико потврде да се слажу, обавља се телефонски интервју са њима, где се процењује да ли могу да почну са радом. Уколико и то све прође у реду, одборавају их у активне сараднике и онда могу да почну да се пријављују на задатке.
- Наш првобитни оснивач живео је у Америци и предложио нам је да покренемо овакву платформу у Србији, као нешто што је ново, иновативно и као нешто што ће тек доћи као тренд и код нас – истиче Јелена Јоксимовић. – Почели смо са више различитих категорија услуга, а сада се фокусирамо само на услуге у домаћинству, јер су оне нашим суграђанима најпотребније. За сада у Новом Саду имамо 200 клијената и 15 Новосађана који скоро свакодневно раде преко платформе. Сви су лојални и јако фини. У односу на Београд то је и даље мали проценат, што је и за очекивати јер је мањи град и мања је та свакодневна гужва, а треба узети у обзир и чињеницу да смо у Новом Саду краће и да смо мање познати. Надамо се да ће их у Новом Саду бити још много, много више.
Према речима Јелене Јоксимовић, најчешћи клијенти су породице са децом, заузети професионалци и млади брачни парови који раде. Они запосленима по сату морају да плате од 450 динара па навише, а колика је цена сата рада мења се у зависности од квадратуре, запрљаности стана, као и податка да ли клијент обезбеђује средства за чишћење или не. Наша саговорница наводи да сарадници, уколико се покажу као добри и лојални, добијају могућност и сталног запослења код њих. Када је у питању поверљивост, с обзиром на чињеницу да суграђанима неко непознат долази први пут у кућу, Јелена Јоксимовић истиче како немају проблема са тим због њиховог савесног и професионалног начина рада.
- Увек је тај део пуштања непознате особе у кућу изазов и заиста је потребно велико поверење за тако нешто, али наша платформа сарађује само са најбољим људима, постоје оцене и коментари које корисници свакодневно остављају, као и подаци које имамо о њима. На тај начин градимо поверење и можете се ослонити на платформу као да сте добили препоруку пријатеља – наглашава Јелена Јоксимовић.
К. Ивковић Ивандекић