Platforma „Uradi – zaradi” zapošljava osobe za čišćenje i peglanje
Internet platforma „Uradi – zaradi“, koja spaja ljude kojima je potrebna pomoć u kući sa onima koji žele da rade i tako zarade dodatni novac, postoji već dve godine u našem gradu, a pet godina u Srbiji.
Iza tog start-apa stoji mladi tim: Dragana, Dušan i Jelena koji godinama rade zajedno kako bi ideju digitalizacije kućnih poslova pretvorili u realnost. Platforma je počela u Beogradu, gradu gde osnivači i žive i rade, a sada njome pokrivaju tri grada u Srbiji, od kojih je jedan i Novi Sad, i imaju oko 5.000 klijenata.
Kreativni direktor “Uradi – zaradi” platforme Jelena Joksimović za list “Dnevnik” navodi kako ljude spajaju na siguran i proveren način, nudeći poslove čišćenja kuće i peglanja, redovnog održavanja domaćinstava za porodice i male kancelarije, dok od oktobra počinju i sa uslugom bebisitinga. Ona otkriva kako su na ideju o osnivanju te platforme došli tako što su prepoznali potencijal slične američke platforme “TaskRabbit“, australijskog “Airtaskera“, kao i ruskog “DžouDo-a“.
Za sve Novosađane koje zanima kako mogu dobiti ovakve usluge ili kako mogu da se zaposle na “Uradi – zaradi” platformi, Jelena Joksimović objašnjava da klijenti mogu na sajtu uradi-zaradi.rs/fresh-house da izaberu odgovarajući mesečni paket i da popune informacije o kvadraturi stana, lokaciji i poslovima koje treba da se urade. Zatim taj zahtev bude vidljiv svim odobrenim saradnicima koji se nakon toga prijave. Klijent može da izabere saradnika koji im se najviše dopada, prema profilu, ocenama i komentarima prethodnih korisnika. Kada se odluči za jednog saradnika, klijent sa njim ima probni termin i ukoliko je sve kako treba na probnom terminu, nastavljaju saradnju na mesečnom nivou.
Kada su u pitanju saradnici, oni najpre prave profil na pomenutom sajtu, gde moraju da stave sliku, navedu iskustvo, svoje lične osobine i određene podatke o sebi. Zatim čitaju standarde rada i pravila sa kojima je potrebno da se slože. Ukoliko potvrde da se slažu, obavlja se telefonski intervju sa njima, gde se procenjuje da li mogu da počnu sa radom. Ukoliko i to sve prođe u redu, odboravaju ih u aktivne saradnike i onda mogu da počnu da se prijavljuju na zadatke.
- Naš prvobitni osnivač živeo je u Americi i predložio nam je da pokrenemo ovakvu platformu u Srbiji, kao nešto što je novo, inovativno i kao nešto što će tek doći kao trend i kod nas – ističe Jelena Joksimović. – Počeli smo sa više različitih kategorija usluga, a sada se fokusiramo samo na usluge u domaćinstvu, jer su one našim sugrađanima najpotrebnije. Za sada u Novom Sadu imamo 200 klijenata i 15 Novosađana koji skoro svakodnevno rade preko platforme. Svi su lojalni i jako fini. U odnosu na Beograd to je i dalje mali procenat, što je i za očekivati jer je manji grad i manja je ta svakodnevna gužva, a treba uzeti u obzir i činjenicu da smo u Novom Sadu kraće i da smo manje poznati. Nadamo se da će ih u Novom Sadu biti još mnogo, mnogo više.
Prema rečima Jelene Joksimović, najčešći klijenti su porodice sa decom, zauzeti profesionalci i mladi bračni parovi koji rade. Oni zaposlenima po satu moraju da plate od 450 dinara pa naviše, a kolika je cena sata rada menja se u zavisnosti od kvadrature, zaprljanosti stana, kao i podatka da li klijent obezbeđuje sredstva za čišćenje ili ne. Naša sagovornica navodi da saradnici, ukoliko se pokažu kao dobri i lojalni, dobijaju mogućnost i stalnog zaposlenja kod njih. Kada je u pitanju poverljivost, s obzirom na činjenicu da sugrađanima neko nepoznat dolazi prvi put u kuću, Jelena Joksimović ističe kako nemaju problema sa tim zbog njihovog savesnog i profesionalnog načina rada.
- Uvek je taj deo puštanja nepoznate osobe u kuću izazov i zaista je potrebno veliko poverenje za tako nešto, ali naša platforma sarađuje samo sa najboljim ljudima, postoje ocene i komentari koje korisnici svakodnevno ostavljaju, kao i podaci koje imamo o njima. Na taj način gradimo poverenje i možete se osloniti na platformu kao da ste dobili preporuku prijatelja – naglašava Jelena Joksimović.
K. Ivković Ivandekić