Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Одборници дали зелено светло концесији за четири гараже у центру

08.06.2020. 17:14 17:16
Пише:
Фото: Дневник/ Р. Хаџић

На последњој седници овог сазива Скупштине града већином гласова усвојен је нацрт четири уговора о концесији за исто толико гаража у центру града у којима ће се, по наводима градоначелника Милоша Вучевића, наћи 1.130 паркинг места.

Подземне гараже у улици Модене, између зграде Бановине и Гимназије Исидора Секулић и на Тргу Републике, те надземну гаражу на углу Успенске и Шафарикове улице, градиће, одржавати и њима 40 година управљати конзорцијум који чине "Бест-ин паркинг - холдинг" из Беча и "Инобачка" из Новог Сада. Инвестиција је процењена на око 22 милиона евра, а Вучевић је изразио уверење да ће у наредне три године бити завршене прве две подземне јавне гараже у градском језгру.

И поред 57 тачака дневног реда, међу којима су и одлука о покретању продаје зграде бившег "Радничког универзитета", израда плана генералне регулације за нови мост до Сремске Каменице, извештаја о раду прошлој години Локалног омбудсмана и Градског правобранилаштва, највише полемике било је управо око наведених гаража. Наиме, опозициона Српска радикална странка била је децидно против, а своје неслагање су изнели и одборници Демократске странке који су и последњу седницу бојкотовали.

- Овај предлог није у интересу Новог Сада. Град може сам, без већих проблема да изгради све четири гараже, јер годинама има суфицит од пет до шест милиајрди динара, buyеt од 30 милијарди. Изградња гаража је врло исплатива ивестиција и дугорочно то је огроман приход града. Концесија од 40 година ван сваке је памети за инвестицију од 22 милиона евра - изјавио је шеф одборничке групе СРС Ђурађ Јакшић за скупштинском говорницом, након што је помоћница градоначелника Адријана Месаровић изнела податке из предложених нацрта уговора о концесији.

Укратко, како је навела, конзорцијум концесионара основаће друштво посебне намене за сваку гаражу појединачно у односу 65 према 35 одсто у корист аустријске компаније. Месаровић је додала како је "Бест-ин паркинг" највећа таква компанија у Европи која управља са 157 гаража у шест земаља. Уговори предвиђају рок од три године за изградњу гараже, 40 година одражавања и управљања њима, након чега се враћају у власништво Новог Сада. Почетна цена паркирања биће 70 динара плус ПДВ, а биће забрањено паркирање, осим за станаре и особе с инвалидитетом, на 565 паркинг места у околини будућих гаража. По њеним речима, тиме ће се створити услови за ширење пешачке зоне, а све фазе процеса надзираће Град, који ће давати и сагласност за евентуалну промену цена услуга. Концесионар је дужан да, након изградње гаража, околину врати у првобитно стање и да од 13. године почетка пословања, исплаћује Новом Саду 10 одсто прихода.

Месаровић је објаснила да за дужину концесије није битна величина инвестиције, већ, у овом случају, релативно мали број паркинг места и дуг период поврата капитала. Она је истакла важност знања и технологије које концесионар поседује, те да он носи сав тржишни ризик.

Потом се и градоначелник Милош Вучевић укључио у расправу, рекавши да је Град овим потезом покушао да растерети buyеt, како би тај новац улагао у друге пројекте где не постоји интерес приватних инвеститора.


Градилишта прво у Улици Модене и код Бановине

Судећи по речима градоначелника, прво ће се градити подземне гараже у Улици Модене и код зграде Бановине, јер није изводљиво да се у исто време граде три гараже, укључујући ону на Тргу Републике. Изградња надземне гараже у Шафариковој улици почеће када се реше сва имовинско-правна питања, а по нацрту уговора Нови Сад има за тај посао две године.

Гаража у Улици Модене биће минималног капацитета од 200 возила, код Бановине биће места за 180, на Трг Републике моћи ће да се паркира 400 возила, док ће у Шафариковој бити места за 350 аутомобила.


- Ми имамо суфицит од нереализованих средстава и бољих прихода, али он покрива пројектовани дефицит. Новцем који бисмо овде уложили, можемо да градимо гараже тамо где приватници немају интерес. Да је ово јако исплатива инвестиција, вероватно би се пријавило више заинтересованих, него што је ова група понуђача. Мислим да је ово добар птредлог за Нови Сад. Закон о јавно-приватном партнерству штити јавни интерес, и то смо показали у слуачју Апотеке Нови Сад - казао је Вучевић.

Он је нагласио да је реални број возила на 1.000 становника досегао број од 430, двоструко више него пре 20 година, те да ће Новом Саду за 10 година бити потребно исто толико јавних гаража.

- Нови Сад мора да се спрема да живи као полумилионски град. Мораћемо да уводимо дестимулишуће мере за улазак возила у градско језгрои да развијамо друге врсте превоза. Верујте, чиста срца стојим пред вама по овој теми - поручио је Вучевић.

Своје излагање градоначелник је искористио да се захвали одборницима у Скупштини града на срадањи, "сем онима који су само узимали дневнице". Како је истакао, од важности за Нови Сад је што је четврти мост преко Дунава добио статус инвестиције од националног значаја, те ће бити брже решавана експропријација земљишта. Такође, напоменуо је и да ће Град "замолити угледног новосадског бизнисмена да се помери с Булевара патријарха Павла".

- Ми припремамо све акте како бисмо кренули у решавање имовинско -правних односа. Усвојићемо препоруке Института "Јарослав Черни" и Факултета техничких наука за спорни део код Шороша, будуће веслачке стазе и Каменичке аде. Урадићемо предлог како каже струка, потом с тиме идемо по сагласност " Вода Војводине" - казао је пре саме седнице о овој теми градоначелник Вучевић.


У јулу тендер за зграду "Радничког"

У изјави новинарима градоначелник Милош Вучевић изразио је очекивање да ће у јулу бити расписан тендер за продају зграде бившег "Радничког универзитета". Он је поновио да ће будући инвеститор морати да одлучи да ли ће постојећи скелет обнављати или подићи новуи зграду истих димензија. Како је нагласио, поново ће бити процењена вредност земљишта и зграде, пошто је раније вредност само зграде процењена на 342 милиона динара.


Говорећи на седници, он је казао да сеочекује занимљива расправа о будућем Генералном плану града од 2021. до 2031. године.

- Нови Сад је настао због Дунава и морамо да уредимо приобаље. Не смемо да се плашимо нових зграда, али ћемо сачувати споменике култре, као што смо то учинили са Алмашким крајем - закључио је Милош Вучевић.

Одлазећи састав новосадског паралмента без веће расправе усвојио је измене програма пословања појединих јавних предузећа, извештај о трошењу новца из фонда за заштиту животне средине, те извештај градског Кризног штаба о раду током ванредног стања изазваног вирусом COVID-19, али и извештај о раду тог тела у прошлој години, као и план за ову.

Скупштина  је именовала за директора Културног центра Новог Сада Бојана Панаотовића, а нови  в. д. директора Апотеке Нови Сад је Гојко Вујновић. За ЈГСП Нови Сад, односно трошкове горива, из текуће резерве издвојено је још 200 милиона динара. Такође, тридесетак улица у Новом Саду, Ченеју, Каћу и Руменки добило је називе.

С. Крстић

Фото: Р. Хаџић

Пише:
Пошаљите коментар