Нови Сад посетило више од 40.000 туриста
Према подацима Републичког завода за статистику Србије, на територији Новог Сада је, у периоду од јануара до марта, боравило укупно 40.374 туриста, што представља раст за 25,4 одсто у односу на исти период прошле године.
Од тог броја је домаћих туриста било 15.697, односно 7,4 одсто више него прошле године, а страних 24.677, што је 40,3 одсто више. Према истом извору, од јануара до марта ове године укупно је остварено 118.154 ноћења, што представља раст од 22,9 одсто.
Домаћи туристи остварили су 34.871 ноћења, а страни 83.283, односно 36,6 одсто више. Мађу страним туристима су предњачили посетиоци из Русије, Немачке, Уједињених Арапских Емирата, Словеније и Хрватске.
Током марта је на територији Новог Сада боравило укупно 17.238 туриста, што представља пораст у односу на март прошле године за 28,8 одсто. Домаћих туриста је било 6.597, односно 19,8 одсто више него у том периоду прошле године, а страних 10.641, што је пораст од 35,2 одсто. У марту је укупно остварено 46.159 ноћења, што представља раст од 18,1 одсто у односу на исти месец prеthodnе године. Од тога су домаћи туристи остварили 13.075 ноћења, за 5,8 одсто више него раније, а страни 33.084, што представља пораст за 23,8 одсто.
Нови Сад, као популарна дестинација, увелико заузима значајно место и на светској туристичкој мапи. Подсећања ради, чувени магазин и туристички водич „Lonely Планет“ је 2019. године прогласио Нови Сад за једну од најбољих светских градских туристичких дестинација, ставивши га на високо треће место своје листе.
Као тадашња Омладинска престоница Европе и будућа Европска престоница културе, добија њихово признање најбољих светских туристичких дестинација које нуде нове трендове и туристичке доживљаје у наредној години. С друге стране, актуелан пример је почетак туристичке наутичке сезоне, када је у марту, упловљавањем путничког брода „Амаверде” у Нови Сад, допутовало око 100 путника из Америке.
Поред туристичких понуда, током последњих неколико година све су бројније различите манифестације које промовишу културне, али и гастрономске садржаје, осмишљене између осталог с идејом да Нови Сад „живи” током целе године. Поменута статистика говори у прилог успешној реализацији те идеје.
Б. П.