НАШИ СУГРАЂАНИ – ВЕРА БОЖИЋ Аутентични букмаркери који књигама додају још мало боја
Ближе се празници, ниже температуре и онај период године кад је најбољи план ушушкати се и погледати неки филм или серију, или још боље – читати нову књигу!
А сви страствени књигољупци деле исте проблеме: кад је доста с куповином, где лагеровати све те књиге, и оно најслађе, како обележити део до ког сте стигли с читањем изабранице. Одговор на прво питање је: никад. На друго: ма, наћи ће се. А на треће: наша суграђанка Вера Божић и њен Инстаграм профил @verabozicdecorations.
У неком моменту сам видела савијену страницу. Савијену! Јао, па то је злодело, то боли књигу! Мислим да је то био одлучујући моменат (Вера Божић)
Букмаркер (bookmarker) илити обележивач за књиге, истина, није свакоме битна ставка, али онима којима јесте (а има их) неретко имају муку да пронађу баш неки занимљив, симпатичан, необичан, по могућству уникатан, све у свему – аутентичан. А Вера баш такве, ни мање ни више, прави уназад неколико година.
– Посматрала сам људе док читају у градском превозу, парку, кафићу и најпре су ме заинтересовали наслови књига и корице које држе у рукама, а онда ми је поглед био усмерен на оно чиме обележавају странице. Могле су се ту видети разне „идеје”: спајалице, папирићи од жвака, пертла, папирић из свеске, тоалет папир, оловка у књизи, џепни календарчић, мотивациона картица, самолепљиви стикер папир, сатенске тракице, визит карте, возне карте... У неком моменту сам видела савијену страницу. Савијену! Јао, па то је злодело, то боли књигу! Мислим да је то био одлучујући моменат. Престајем да правим накит и желим да направим толико лепе обележиваче да више никоме неће пасти на памет да савија листове књигама – присећа се наша суграђанка и уводи нас у свој магични свет букмаркера од, пазите сад, епокси смоле!
Премда није знала у шта се упушта, нарочито ако се узме у обзир да је одабрани материјал изазован за рад, или како би Вера рекла – има свој карактер и своја расположења, као и људи – на крају је сваки тај обележивач посебан баш као и особа за коју се израђује. А осим специјализованих, по поруџбини, наша саговорница прави и тематске букмаркере који су инспирисани годишњим добима, бојама у тренду, празницима...
– Што се тиче самог концепта, идеја од које крећем је инспирација. И за разлику до тематске колекције, инспиративне су плод мојих размишљања и импресија које доживљавам у вези са неком одређеном мисаоном темом – вели Вера.
А да би успела у својој намери, води се паролом „дајте ми свега од материјала”.
– Волим да истражујем и спајам неспојиво, па тако у раду користим најразличитије врсте материјала за декорацију, како оне које проналазим у природи, тако и оне специјалне које наручујем преко сајтова – појашњава наша суграђанка, те наводи да при изради користи песак, лишће, цвеће, целофан, перје, шкољке, кафу, зупчанике, разне пигменте, тушеве...
Наравно, кад се све сабере и још мало дода, јасно је да су жене најчешћи Верини наручиоци, због чега мушком свету шаље јасну поруку: „Мушкарци, буђење и јављајте се за леп букмаркер!”
Л. Радловачки