Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

На реду "саобраћајно" уређење око научно технолошког парка

01.08.2018. 11:35 11:45
Пише:
Фото: Dnevnik.rs

Док градња Научно-технолошког парка још траје, Градска управа за грађевинско земљиште и инвестиције расписала је тендер за пројектовање саобраћајних површина с кружном раскрсницом и пратећом инфраструктуром око тог комплекса.

Будући да се након изградње Парка очекује повећање обима саобраћаја у том делу Кампуса, урбанисти предвиђају ободне саобраћајнице, које ће омогућити приступ комплексу, а осим тога треба изградити и водоводну и канализациону мрежу, као и поставити ново јавно осветљење.

Приступ згради Парка планиран је с источне стране, и то саобраћајницом која представља продужетак Улице Вељка Петровића. Планским документом није предвиђено повезивање те улице с Булеваром цара Лазара, па се она завршава слепо и на њеном крају урбанисти треба да предвиде простор за маневрисање и окретање возила. Продужетак Улице Вељка Петровића, дуг око 100 метара, осим двосмерног коловоза, треба да има и паркинг-простор, као и обостране пешачке стазе.

У оквиру паркинга су предвиђени и дрвореди, и то по једно стабло на свака четири места, а неопходно је резервисати и паркинг-места за инвалиде. Приликом пројектовања треба предвидети и колске улазе у подземну гаражу Научно-технолошког парка.  Осим ре саобраћајнице, планирана је и изградња улице с југозападне стране зграде Парка, дуга око 90 метара, која, како стоји  у конкурсној документацији, по класификацији представља сабирну улицу. Предвиђено је да та саобраћајница има коловоз с управним паркинг-простором на обе стране, пешачком стазом уз регулациону линију, као и бициклистичком, са северне стране, а те стазе ће бити раздвојене зеленом површином.


Усељење догодине

Иако је завршетак Научно-технолошког парка првобитно планиран до краја текуће године, рок за усељење ипак је померен. Како је средином месеца најављено, до почетка школске 2019/2020. године ФТН би требало да добије на управљање део зграде, а неколико месеци након тога, почеће да функционишу и други делови Парка, намењени старт-ап компанијама и научним институтима чији је оснивач Покрајинска влада.


Изградњом поменуте саобраћајнице биће укинута веза Улице др Илије Ђуричића с Фрушкогорском, у том смислу биће потребно о безбедити колски прилаз подземној гаражи у склопу објекта у Фрушкогорској 2а. Пројектом треба предвидети и рушење објеката који се налазе у регулацији те саобраћајнице.

Иначе, регулационим планом предвиђено је повезивање новог дела Улице др Илије Ђуричића с Улицом Вељка Петровића раскрсницом с кружним током, па сада, приликом израде техничке документације, урбанисти и њу треба да испројектују.


Пријаве на конкурс до 3. септембра

Предрачуном радова, који је саставни део конкурсне документације, пројектантска фирма којој буде поверено пројектовање саобраћајних површина с кружном раскрсницом и пратећом инфраструктуром за потребе Научно технолошког парка, треба да обави геодетске радове, геомеханичка испитивања и изради техничку документацију, што подразумева идејно решење, идејни пројекат са студијом оправданости, пројекат за грађевинску дозволу, извођачки пројекат, као и план превентивних мера.

Рок за достављање понуда је 3. септембар, када је и отварање, а 25 дана након тога, биће донета одлука о додели уговора или о обустави поступка.


За потребе функционисања Научно-технолошког парка треба испројектовати, а касније и изградити, канализациону и водоводну мрежу дужине по око 300 метара. Осим тога, треба испланирати и јавно осветљење и ускладити га са саобраћајним површинама, паркинг-простором, водоводом и канализацијом, распоредом сливника, са светиљкама и стубовима у околним улицама, као и с локацијским условима за осветљење. Нова расвета мора бити прилагођена рангу саобраћајних површина, а због енергетске ефикасности и дуготрајности, обавезно је ЛЕД осветљење.

Ј. Вукашиновић

Пише:
Пошаљите коментар