Na redu "saobraćajno" uređenje oko naučno tehnološkog parka
Dok gradnja Naučno-tehnološkog parka još traje, Gradska uprava za građevinsko zemljište i investicije raspisala je tender za projektovanje saobraćajnih površina s kružnom raskrsnicom i pratećom infrastrukturom oko tog kompleksa.
Budući da se nakon izgradnje Parka očekuje povećanje obima saobraćaja u tom delu Kampusa, urbanisti predviđaju obodne saobraćajnice, koje će omogućiti pristup kompleksu, a osim toga treba izgraditi i vodovodnu i kanalizacionu mrežu, kao i postaviti novo javno osvetljenje.
Pristup zgradi Parka planiran je s istočne strane, i to saobraćajnicom koja predstavlja produžetak Ulice Veljka Petrovića. Planskim dokumentom nije predviđeno povezivanje te ulice s Bulevarom cara Lazara, pa se ona završava slepo i na njenom kraju urbanisti treba da predvide prostor za manevrisanje i okretanje vozila. Produžetak Ulice Veljka Petrovića, dug oko 100 metara, osim dvosmernog kolovoza, treba da ima i parking-prostor, kao i obostrane pešačke staze.
U okviru parkinga su predviđeni i drvoredi, i to po jedno stablo na svaka četiri mesta, a neophodno je rezervisati i parking-mesta za invalide. Prilikom projektovanja treba predvideti i kolske ulaze u podzemnu garažu Naučno-tehnološkog parka. Osim re saobraćajnice, planirana je i izgradnja ulice s jugozapadne strane zgrade Parka, duga oko 90 metara, koja, kako stoji u konkursnoj dokumentaciji, po klasifikaciji predstavlja sabirnu ulicu. Predviđeno je da ta saobraćajnica ima kolovoz s upravnim parking-prostorom na obe strane, pešačkom stazom uz regulacionu liniju, kao i biciklističkom, sa severne strane, a te staze će biti razdvojene zelenom površinom.
Useljenje dogodine
Iako je završetak Naučno-tehnološkog parka prvobitno planiran do kraja tekuće godine, rok za useljenje ipak je pomeren. Kako je sredinom meseca najavljeno, do početka školske 2019/2020. godine FTN bi trebalo da dobije na upravljanje deo zgrade, a nekoliko meseci nakon toga, počeće da funkcionišu i drugi delovi Parka, namenjeni start-ap kompanijama i naučnim institutima čiji je osnivač Pokrajinska vlada.
Izgradnjom pomenute saobraćajnice biće ukinuta veza Ulice dr Ilije Đuričića s Fruškogorskom, u tom smislu biće potrebno o bezbediti kolski prilaz podzemnoj garaži u sklopu objekta u Fruškogorskoj 2a. Projektom treba predvideti i rušenje objekata koji se nalaze u regulaciji te saobraćajnice.
Inače, regulacionim planom predviđeno je povezivanje novog dela Ulice dr Ilije Đuričića s Ulicom Veljka Petrovića raskrsnicom s kružnim tokom, pa sada, prilikom izrade tehničke dokumentacije, urbanisti i nju treba da isprojektuju.
Prijave na konkurs do 3. septembra
Predračunom radova, koji je sastavni deo konkursne dokumentacije, projektantska firma kojoj bude povereno projektovanje saobraćajnih površina s kružnom raskrsnicom i pratećom infrastrukturom za potrebe Naučno tehnološkog parka, treba da obavi geodetske radove, geomehanička ispitivanja i izradi tehničku dokumentaciju, što podrazumeva idejno rešenje, idejni projekat sa studijom opravdanosti, projekat za građevinsku dozvolu, izvođački projekat, kao i plan preventivnih mera.
Rok za dostavljanje ponuda je 3. septembar, kada je i otvaranje, a 25 dana nakon toga, biće doneta odluka o dodeli ugovora ili o obustavi postupka.
Za potrebe funkcionisanja Naučno-tehnološkog parka treba isprojektovati, a kasnije i izgraditi, kanalizacionu i vodovodnu mrežu dužine po oko 300 metara. Osim toga, treba isplanirati i javno osvetljenje i uskladiti ga sa saobraćajnim površinama, parking-prostorom, vodovodom i kanalizacijom, rasporedom slivnika, sa svetiljkama i stubovima u okolnim ulicama, kao i s lokacijskim uslovima za osvetljenje. Nova rasveta mora biti prilagođena rangu saobraćajnih površina, a zbog energetske efikasnosti i dugotrajnosti, obavezno je LED osvetljenje.
J. Vukašinović