Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Na redu "saobraćajno" uređenje oko naučno tehnološkog parka

01.08.2018. 11:35 11:45
Piše:
Foto: Dnevnik.rs

Dok gradnja Naučno-tehnološkog parka još traje, Gradska uprava za građevinsko zemljište i investicije raspisala je tender za projektovanje saobraćajnih površina s kružnom raskrsnicom i pratećom infrastrukturom oko tog kompleksa.

Budući da se nakon izgradnje Parka očekuje povećanje obima saobraćaja u tom delu Kampusa, urbanisti predviđaju obodne saobraćajnice, koje će omogućiti pristup kompleksu, a osim toga treba izgraditi i vodovodnu i kanalizacionu mrežu, kao i postaviti novo javno osvetljenje.

Pristup zgradi Parka planiran je s istočne strane, i to saobraćajnicom koja predstavlja produžetak Ulice Veljka Petrovića. Planskim dokumentom nije predviđeno povezivanje te ulice s Bulevarom cara Lazara, pa se ona završava slepo i na njenom kraju urbanisti treba da predvide prostor za manevrisanje i okretanje vozila. Produžetak Ulice Veljka Petrovića, dug oko 100 metara, osim dvosmernog kolovoza, treba da ima i parking-prostor, kao i obostrane pešačke staze.

U okviru parkinga su predviđeni i drvoredi, i to po jedno stablo na svaka četiri mesta, a neophodno je rezervisati i parking-mesta za invalide. Prilikom projektovanja treba predvideti i kolske ulaze u podzemnu garažu Naučno-tehnološkog parka.  Osim re saobraćajnice, planirana je i izgradnja ulice s jugozapadne strane zgrade Parka, duga oko 90 metara, koja, kako stoji  u konkursnoj dokumentaciji, po klasifikaciji predstavlja sabirnu ulicu. Predviđeno je da ta saobraćajnica ima kolovoz s upravnim parking-prostorom na obe strane, pešačkom stazom uz regulacionu liniju, kao i biciklističkom, sa severne strane, a te staze će biti razdvojene zelenom površinom.


Useljenje dogodine

Iako je završetak Naučno-tehnološkog parka prvobitno planiran do kraja tekuće godine, rok za useljenje ipak je pomeren. Kako je sredinom meseca najavljeno, do početka školske 2019/2020. godine FTN bi trebalo da dobije na upravljanje deo zgrade, a nekoliko meseci nakon toga, počeće da funkcionišu i drugi delovi Parka, namenjeni start-ap kompanijama i naučnim institutima čiji je osnivač Pokrajinska vlada.


Izgradnjom pomenute saobraćajnice biće ukinuta veza Ulice dr Ilije Đuričića s Fruškogorskom, u tom smislu biće potrebno o bezbediti kolski prilaz podzemnoj garaži u sklopu objekta u Fruškogorskoj 2a. Projektom treba predvideti i rušenje objekata koji se nalaze u regulaciji te saobraćajnice.

Inače, regulacionim planom predviđeno je povezivanje novog dela Ulice dr Ilije Đuričića s Ulicom Veljka Petrovića raskrsnicom s kružnim tokom, pa sada, prilikom izrade tehničke dokumentacije, urbanisti i nju treba da isprojektuju.


Prijave na konkurs do 3. septembra

Predračunom radova, koji je sastavni deo konkursne dokumentacije, projektantska firma kojoj bude povereno projektovanje saobraćajnih površina s kružnom raskrsnicom i pratećom infrastrukturom za potrebe Naučno tehnološkog parka, treba da obavi geodetske radove, geomehanička ispitivanja i izradi tehničku dokumentaciju, što podrazumeva idejno rešenje, idejni projekat sa studijom opravdanosti, projekat za građevinsku dozvolu, izvođački projekat, kao i plan preventivnih mera.

Rok za dostavljanje ponuda je 3. septembar, kada je i otvaranje, a 25 dana nakon toga, biće doneta odluka o dodeli ugovora ili o obustavi postupka.


Za potrebe funkcionisanja Naučno-tehnološkog parka treba isprojektovati, a kasnije i izgraditi, kanalizacionu i vodovodnu mrežu dužine po oko 300 metara. Osim toga, treba isplanirati i javno osvetljenje i uskladiti ga sa saobraćajnim površinama, parking-prostorom, vodovodom i kanalizacijom, rasporedom slivnika, sa svetiljkama i stubovima u okolnim ulicama, kao i s lokacijskim uslovima za osvetljenje. Nova rasveta mora biti prilagođena rangu saobraćajnih površina, a zbog energetske efikasnosti i dugotrajnosti, obavezno je LED osvetljenje.

J. Vukašinović

Piše:
Pošaljite komentar