Миди-аутобуси не могу да приме све путнике ка Сремским Карловцима
На аутобуским линијама ка Сремским Карловцима и обрнуто од септембра саобраћају нови миди-аутобуси ЈГСП „Нови Сад”, који, по речима суграђанке која се обратила нашој редакцији, немају довољан капацитет да приме све путнике који користе њихова возила на тој путањи.
Приметила је да је у тим возилима средње величине често велика гужва, због чега нема ваздуха нити довољно места за седење и стајање. Истакла је и да у њима прозори не могу да се отворе па превоз уме да буде веома непријатан.
Подсетимо, осам нових „Ивеко” миди-аутобуса стигло је у возни парк ЈГСП-а током септембра, а тада су нам из тог предузећа рекли да се они, због тога што су мањег капацитета и јер могу да приме до 45 путника, распоређују на мање фреквентне линије. Тачније, да се шаљу на приградске и међумесне линије на којима је мање путника. У септембру су за наш лист у градском превознику рекли да се то може променити „уколико се покаже да евентуално неки полазак има више путника него што је капацитет миди-аутобуса”. Они су за „Дневник” и сада потврдили да се капацитет линије и структура возила ажурно планирају и коригују у складу с добијеним подацима оптерећења на линији и о томе колико је суграђани користе у различитим периодима дана, те да ће надлежни и даље редовно контролисати попуњеност возила и кориговати их у складу с превозним захтевима.
„Подаци којима располажемо резлутирали су оптималним ангажовањем структуре возила с бројем полазака у односу на превозне захтеве и попуњености возила у важећем реду вожње”, стоји у одговору ЈГСП-а, уз констатацију да су, током редовних контролних бројања путника на поласцима, издвојени они на свим линијама до њих 40, колико је и капацитет нових миди-аутобуса.
„Мерцедесови” аутобуси ускоро стижу
Миди-аутобуси коштали су око 99,9 милиона динара, које је издвојио Град, из чијег је buyеta ЈГСП добио 100 милиона. Тада је оцењено да куповина таквих возила представља квалитетнији искорак по питању комфора у односу на актуелни возни парк, али и рационалнији приступ у потрошњи горива. Осим тих аутобуса, ЈГСП је купио и 13 соло аутобуса марке „Мерцедес–Бенц”, који врло ускоро треба да стигну у Нови Сад, па се, како незванично сазнајемо, очекује да би грађани у њима могли да се возе око Нове године.
Прецизирали су да радним данима од укупно 111 полазака на линијама 60, 61 и 62, седам пута саобраћају миди-аутобуси. Суботом, додају, од укупно 60 полазака, само два се реализују тим возилима, а недељом од 60 – на поменутим линијама укупно шест пута саобраћају миди-аутобуси.
У тим аутобусима, који имају погон на компримовани природан гас (ЦНГ), иначе, има 24 седишта, у која су укључена и четири преклопна места за седење на самом крају возила, као и опремљено место за инвалидска колица с појасевима за фиксирање. На задњим вратима имају и рампу за улаз, односно излаз особа с инвалидитетом.
В. Бијелић
Фото: С. Шушњевић