Midi-autobusi ne mogu da prime sve putnike ka Sremskim Karlovcima
Na autobuskim linijama ka Sremskim Karlovcima i obrnuto od septembra saobraćaju novi midi-autobusi JGSP „Novi Sad”, koji, po rečima sugrađanke koja se obratila našoj redakciji, nemaju dovoljan kapacitet da prime sve putnike koji koriste njihova vozila na toj putanji.
Primetila je da je u tim vozilima srednje veličine često velika gužva, zbog čega nema vazduha niti dovoljno mesta za sedenje i stajanje. Istakla je i da u njima prozori ne mogu da se otvore pa prevoz ume da bude veoma neprijatan.
Podsetimo, osam novih „Iveko” midi-autobusa stiglo je u vozni park JGSP-a tokom septembra, a tada su nam iz tog preduzeća rekli da se oni, zbog toga što su manjeg kapaciteta i jer mogu da prime do 45 putnika, raspoređuju na manje frekventne linije. Tačnije, da se šalju na prigradske i međumesne linije na kojima je manje putnika. U septembru su za naš list u gradskom prevozniku rekli da se to može promeniti „ukoliko se pokaže da eventualno neki polazak ima više putnika nego što je kapacitet midi-autobusa”. Oni su za „Dnevnik” i sada potvrdili da se kapacitet linije i struktura vozila ažurno planiraju i koriguju u skladu s dobijenim podacima opterećenja na liniji i o tome koliko je sugrađani koriste u različitim periodima dana, te da će nadležni i dalje redovno kontrolisati popunjenost vozila i korigovati ih u skladu s prevoznim zahtevima.
„Podaci kojima raspolažemo rezlutirali su optimalnim angažovanjem strukture vozila s brojem polazaka u odnosu na prevozne zahteve i popunjenosti vozila u važećem redu vožnje”, stoji u odgovoru JGSP-a, uz konstataciju da su, tokom redovnih kontrolnih brojanja putnika na polascima, izdvojeni oni na svim linijama do njih 40, koliko je i kapacitet novih midi-autobusa.
„Mercedesovi” autobusi uskoro stižu
Midi-autobusi koštali su oko 99,9 miliona dinara, koje je izdvojio Grad, iz čijeg je buyeta JGSP dobio 100 miliona. Tada je ocenjeno da kupovina takvih vozila predstavlja kvalitetniji iskorak po pitanju komfora u odnosu na aktuelni vozni park, ali i racionalniji pristup u potrošnji goriva. Osim tih autobusa, JGSP je kupio i 13 solo autobusa marke „Mercedes–Benc”, koji vrlo uskoro treba da stignu u Novi Sad, pa se, kako nezvanično saznajemo, očekuje da bi građani u njima mogli da se voze oko Nove godine.
Precizirali su da radnim danima od ukupno 111 polazaka na linijama 60, 61 i 62, sedam puta saobraćaju midi-autobusi. Subotom, dodaju, od ukupno 60 polazaka, samo dva se realizuju tim vozilima, a nedeljom od 60 – na pomenutim linijama ukupno šest puta saobraćaju midi-autobusi.
U tim autobusima, koji imaju pogon na komprimovani prirodan gas (CNG), inače, ima 24 sedišta, u koja su uključena i četiri preklopna mesta za sedenje na samom kraju vozila, kao i opremljeno mesto za invalidska kolica s pojasevima za fiksiranje. Na zadnjim vratima imaju i rampu za ulaz, odnosno izlaz osoba s invaliditetom.
V. Bijelić
Foto: S. Šušnjević