overcast clouds
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

МАЈ МЕСЕЦ МАТЕМАТИКЕ ПРВИ ПУТ У НОВОМ САДУ Радионице, панел-дискусије, изложбе...

09.05.2024. 14:14 14:19
Пише:
Извор: Марко Рисовић

Највећа научнопопуларна манифестација у земљи, Мај месец математике (М3), ове године први пут се одржава у Новом Саду.

Под слоганом "Биотехнологија: Алгоритми природе", М3 ће свечано бити отворен 14. маја у 19 часова у Културној станици Свилара.

Током манифестације, која траје до 31. маја, биће организован богат програм радионица, панел-дискусија и изложби, како у Културној станици Свилара и Научном клубу Нови Сад, тако и широм Србије у сарадњи са наставницима, истраживачима и научним клубовима.

У току маја, Нови Сад ће бити позорница математике, а публика ће у Културној станици Свилара моћи да посети изложбу посвећену развоју биотехнологије – од традиционалних знања у вези са процесом ферментације до савремених алгоритама који обликују најновија биотехнолошка открића. Посетиоци ће имати јединствену прилику да открију како је радозналост довела људе до невероватних научних достигнућа заснованих на могућностима ћелијских и биомолекуларних система и процеса, као и то како су ове иновације заувек промениле наше поимање света.

За све оне који су се запитали да ли се иза играња друштвених игара крије математика, организатори Маја месеца математике (М3) припремили су посебан програм под називом „М3 више од игре“. Овај програм, намењен свим узрастима, одвијаће се на платоу Културне станице Свилара викендом, од 15 до 19 часова, нудећи забаван и интерактиван начин да се математика открије у свакодневним играма. Током програма посетиоци ће имати прилику да искусе како је математика постала део нашег свакодневног живота, и како се друштвене игре могу користити за подстицање математичког размишљања. Уз помоћ друштвених игара као што су шах, тетрис, домине до бројних слагалица, математика и игра повезивале су се вековима.

Више информација о самој манифестацији, детаљан програм и линкове за пријаве на радионице потражите на m3.rs