Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Купусијада још једном озеленела Футог

28.10.2017. 21:39 22:05
Пише:
Фото: Дневник/Р. Хаџић

Слатки, слани, кисели купус мирисао је Футогом протекла два дана у оквиру традиционалне манифестације „Купусијада”, која се ове године одржала 18. пут у организацији Месне заједнице Футог, Културног центра „Младост”, Удружења „Футошки купус”, Пољопривредне школе и основних школа „Мирослав Антић” и „Десанка Максимовић”.

Осим разних ђаконија од тог бренда, стотине посетилаца је имало прилику да ужива и у другим традиционалним јелима, сувим месима, слаткишима, здравој храни, али и да се забави уз разноврстан културно-уметнички програм.

– Концепт наше промоције се заснива на најмлађима, тинејџерима, али и људима средње и старије доби, те су наше активности у том духу – каже заменик председника Удружења „Футошки купус” Мирољуб Јанковић. – „Мини-купусијада” је намењена предшколском и школском узрасту, а манифестација „Фора” је за тинејџере. То је чувена Футошка омладинска радна акција, коју већ пет година успешно организујемо, а у оквиру које млади одлазе на једну парцелу и саде купус који живи четири-пет месеци, па се дели у хуманитарне сврхе. С друге стране, старији људи учествују и као произвођачи на „Купусијади” која, заправо, траје од септембра до децембра. Ми се у Футогу купусамо дужи период јер је то сезонски производ, али покушавамо да за све категорије становништва имамо понешто чиме би се поносили.


Победник од непуних седам кила

Овогодишњи највећи купус тежи 6,70 килограма, те је прва награда отишла у руке Ранка Стојаковића. Друго место је освојила Ђурђина Влајнић с купусом од 6,20 килограма, а трећи купус од 6,05 кила је у власништву Јане Радаковић.


А како и не би? Футошки купус је један од препознатљивих брендова у Србији, који треба заштитити од свакојаких злоупотреба.

– Кад говоримо о традиционалним производима, говоримо о идентификацији, вредностима које су створили наши преци и ми то морамо да сачувамо, негујемо и одржавамо – објашњава Јанковић. – Ти производи, који су добили статус географске ознаке, јесу бренд Србије и желим да се у јавности више о томе говори, да је то идентитет Србије, да су то производи с којима Србија треба да се представља било где јер тај потенцијал и квалитет ретко ко у свету има.

Да ту идеју подржавају и остали брендови из наше земље, показао је и Савез „Оригинал Србија” који се представио на „Купусијади” и учествовао у научном скупу и осталим дешавањима те традиционалне футошке манифестације. Ипак, оно што је највише привлачило пажњу, али и ноздрве, сваког посетиоца, јесту слатки купус и сарме које су се, чини се, осетили и ван Футога.

– Кажу да постоји тајна у припреми слатког купуса, али, у ствари, потребна је само добра воља, треба пазити на кување, зачине и добар купус и направићемо нешто – казао је весели кувар Бранко Карановић из Удружења произвођача купуса „Футошки купус”. – Унутра су месо, купус, зачин, бегечка шаргарепа и гложанска паприка. Од свега по мало и биће супер! Ми већ годинама делимо бесплатне порције слатког купуса нашим пријатељима и учесницима „Купусијаде”. Данас ће бити бар 300 порција.

Л. Радловачки

Пише:
Пошаљите коментар