broken clouds
11°C
26.11.2024.
Нови Сад
eur
116.9975
usd
111.6175
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Кружни ток и претицање највише муче полазнике ауто-школа

24.02.2018. 10:36 10:38
Пише:
Фото: Dnevnik.rs

Новим начином обуке возача, као и недавним променама и допунама Закона о безбедности саобраћаја, у протеклом периоду начињен је помак у безбедности учесника у саобраћају.

Међутим, на путевима се и даље дешава много саобраћајних прекршаја и незгода у којима често учествују млади неискусни возачи.

По речима инструктора вожње Владимира Гајинова из Ауто-школе „Формула Б драјв”, нови прописи су побољшали безедност учесника у саобраћају јер, у односу на раније године, кандидати прво похађају 40 часова теоријске обуке, где се упознају са свим правилима, а тек касније седају за волан. Предавање држи дипломирани инжењер саобраћаја који поседује лиценцу за предавача.

„Да би добио возачку дозволу, кандидат, пре свега, мора да присуствује свим часовима теоријске и практичне обуке и да положи испит“, објаснио је Владимир Гајинов.

Додаје да тест знања садржи питања која су јавна и налазе се на сајту Министарства унутрашњих послова, а кандидати на испиту одговарају на насумично изабрана питања.

Практична обука почиње након положеног теоријског дела испита, а полигони за почетну обуку у Новом Саду налезе се на Лиману 3 и на Клиси, код Најлон пијаце.

„Полигони су намењени за увежбавање мењања брзина, кретања на успону, паркирања возила и коришћења ручне кочнице“, каже Владимир Гајинов.

Ценовник обуке возача зависи од тога да ли кандидат већ поседује возачку дозволу за неку другу категорију возила, као и од запремине и снаге мотора возила којим жели да управља. Распон цена је прилично велики и зависи од ауто-школе. Најјефтинија је за АМ категорију возила, односно за мопеде и лаке трицикле, и кошта од 17.000 до 35.000 динара, за мотоцикле је од 15.000 до чак 57.000, док возачка дозвола за Б категорију стаје од 37.600 до чак 67.500 динара.

Управо због високих цена обуке школе нуде кандидатима разне погодности. Из ауто-школе „Формула Б драјв” кажу да полазницима нуде могућност плаћања преко синдиката до 12 месечних рата, као и кредитима банке на 72 месечне рате.

Грађанима су на располагању и додатни часови вожње да би обновили знање.

„За ту услугу углавном се интересују они који након положеног возачког испита нису дуго или никада возили. Такође, инструктори могу предложити кандидату допунске часове уколико процене да нису у довољној мери савладали одређене радње и поступања у саобраћају“, каже Владимир Гајинов.

По његовим речима, млади возачи најтеже савладавају претицање на путу ван насељеног места због већих брзина и тежег процењивања удаљености возила која долазе у сусрет. С друге стране, старији суграђани муку муче с правилним кретањем у кружном току и укључивањем у њега.

Ипак, на нашим путевима, упркос увођењу ригорозних казни и строжих правила, ситуација није идеална. Инструктор вожње Србислав Лилић подсетио је младе возаче на то да је неопходно да се придржавају прописа и прилагоде датим ситуацијама у саобраћају јер последице могу бити кобне.

„Полазници у ауто-школама добију потребно знање и упознати су са саобраћајним прописима, али врло често одмах по добијању возачке дозволе забораве на њих“, каже Лилић.

Додаје да је један од најочитијих пропуста то што возачи који добију пробну возачку дозволу на свом возилу немају залепљену налепницу с ознаком П, па тако остали учесници у саобраћају не знају да ли за воланом седи искусан возач или неко ко је положио возачки испит пре недељу дана.

С. Ковач

Пише:
Пошаљите коментар