clear sky
-1°C
14.01.2025.
Нови Сад
eur
117.1442
usd
114.2982
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

ЈЕДАН МОСТ НОВОСАЂАНИМА ТРЕБАЛО ДА СЛУЖИ ПЕТ ГОДИНА, А ИЗДРЖАО ВИШЕ ОД ПЕТ ДЕЦЕНИЈА Био је симбол града, а онда је нестао у бљеску

14.01.2025. 09:53 10:21
Извор:
Дневник
мост
Фото: Старе фотографије Новог Сада

Историја мостова преко Дунава у Новом Саду датира још од половине 18. века, када је постављен први понтонац који је носио назив Хагенов мост по пројектанту, инжењерском пуковнику из Осијека.

Он је коришћен за колски и пешачки саобраћај све до 1918. Године, када је почела изградња Моста краљевића Томислава, који је потом срушен 1941, онда обновљен и затим поново срушен 1944. године. По завршетку Другог светског рата, на рушевинама је направљен стални челични мост – Мост маршала Тита, који је пуштен у саобраћај 20. јануара 1946. године и био је намењен за друмско-железнички саобраћај, бар све до краја маја 1962., када је преко њега прешао последњи воз. 

мост
Фото: Старе фотографије Новог Сада

Иако је мост био предвиђен да служи пет година, ипак је издржао 53, све до 1. априла 1999. године, када је уништен током НАТО бомбардовања, додуше већ увелико под новим именом (од 1991) као Варадински мост.

На фотографији, насталој шездесетих година, приказан је Мост маршата Тита, у позадини са Петроварадинском тврђавом, док је у првом плану застава 1400, под којом се може уочити и калдрма, чији остаци и данас постоје на Тргу незнаног јунака.

Л. Р.

Рубрика „Кратка шетња некадашњим Новим Садом” 
настала је у сарадњи листа „Дневник” и 
Фејсбук странице „Старе фотографије Новог Сада” 
коју уређује др Милош Стојаковић

Извор:
Дневник
Пошаљите коментар