ЈЕДАН МОСТ НОВОСАЂАНИМА ТРЕБАЛО ДА СЛУЖИ ПЕТ ГОДИНА, А ИЗДРЖАО ВИШЕ ОД ПЕТ ДЕЦЕНИЈА Био је симбол града, а онда је нестао у бљеску
Историја мостова преко Дунава у Новом Саду датира још од половине 18. века, када је постављен први понтонац који је носио назив Хагенов мост по пројектанту, инжењерском пуковнику из Осијека.
Он је коришћен за колски и пешачки саобраћај све до 1918. Године, када је почела изградња Моста краљевића Томислава, који је потом срушен 1941, онда обновљен и затим поново срушен 1944. године. По завршетку Другог светског рата, на рушевинама је направљен стални челични мост – Мост маршала Тита, који је пуштен у саобраћај 20. јануара 1946. године и био је намењен за друмско-железнички саобраћај, бар све до краја маја 1962., када је преко њега прешао последњи воз.
Иако је мост био предвиђен да служи пет година, ипак је издржао 53, све до 1. априла 1999. године, када је уништен током НАТО бомбардовања, додуше већ увелико под новим именом (од 1991) као Варадински мост.
На фотографији, насталој шездесетих година, приказан је Мост маршата Тита, у позадини са Петроварадинском тврђавом, док је у првом плану застава 1400, под којом се може уочити и калдрма, чији остаци и данас постоје на Тргу незнаног јунака.
Л. Р.
Рубрика „Кратка шетња некадашњим Новим Садом”
настала је у сарадњи листа „Дневник” и
Фејсбук странице „Старе фотографије Новог Сада”
коју уређује др Милош Стојаковић