JEDAN MOST NOVOSAĐANIMA TREBALO DA SLUŽI PET GODINA, A IZDRŽAO VIŠE OD PET DECENIJA Bio je simbol grada, a onda je nestao u bljesku
Istorija mostova preko Dunava u Novom Sadu datira još od polovine 18. veka, kada je postavljen prvi pontonac koji je nosio naziv Hagenov most po projektantu, inženjerskom pukovniku iz Osijeka.
On je korišćen za kolski i pešački saobraćaj sve do 1918. Godine, kada je počela izgradnja Mosta kraljevića Tomislava, koji je potom srušen 1941, onda obnovljen i zatim ponovo srušen 1944. godine. Po završetku Drugog svetskog rata, na ruševinama je napravljen stalni čelični most – Most maršala Tita, koji je pušten u saobraćaj 20. januara 1946. godine i bio je namenjen za drumsko-železnički saobraćaj, bar sve do kraja maja 1962., kada je preko njega prešao poslednji voz.
Iako je most bio predviđen da služi pet godina, ipak je izdržao 53, sve do 1. aprila 1999. godine, kada je uništen tokom NATO bombardovanja, doduše već uveliko pod novim imenom (od 1991) kao Varadinski most.
Na fotografiji, nastaloj šezdesetih godina, prikazan je Most maršata Tita, u pozadini sa Petrovaradinskom tvrđavom, dok je u prvom planu zastava 1400, pod kojom se može uočiti i kaldrma, čiji ostaci i danas postoje na Trgu neznanog junaka.
L. R.
Rubrika „Kratka šetnja nekadašnjim Novim Sadom”
nastala je u saradnji lista „Dnevnik” i
Fejsbuk stranice „Stare fotografije Novog Sada”
koju uređuje dr Miloš Stojaković