Електричне тротинете возити бициклистичким стазама
Ново превозно средство – електрични тротинет – освојило је Нови Сад, као и све веће градове наше земље, али и света. Новосађани, а и туристи, најчешће узимају тротинете ради разоноде, да би се провозали булеварима, Дунавским парком, Кејом, центром или Штрандом...
Било да су их купили или изнајмили, сви они тротинете возе где год пожеле, на коловозима, бициклистички стазама и тротоарима, и веома често изазивају негодовање и пешака и возача.
Чињеница је да се ради о еколошки прихватљивом превозном средству, чија је предност брзина превоза по граду јер се свуда може брзо стићи и кад су гужве, али зато вожња њиме није безбедна уколико се не пази довољно. Возило као возило је стабилно, али и може брзо да се креће па самим тим може доћи до повреде.
Градоначелник Милош Вучевић је на свом „Твитер“ налогу објавио да подржава иницијативу МУП-а и Агенције за безбедност у саобраћају (АБС) да се питање употребе електричних тротинета уреди изменама Закона о безбедности саобраћаја. Он предлаже да у будућем решењу електрични тротинети користе бициклистичке стазе, а да тротоар могу користити само где тих стаза нема.
Недавно су из АБС-а навели да ће нови закон о безбедности саобраћаја, између осталог, регулисати и вожњу тог, можда будућег свакодневног превозног средства.
По речима Давора Окановића из Комитета за безбедност саобраћаја, када тротинет има сопствени погон, онда се ради о возилу које би се могло подвести под мопед. Тада, како каже, за његово коришћење важе правила која важе за мопеде: морали би да се крећу коловозом, да имају одговарајућу сигнализацију тј. предње и задње светло и показиваче правца, и да њихови возачи носе заштитне кациге.
Министарство унутрашњих послова се припрема да законски регулише вожњу електричних тротинета. Нови закон о безбедности саобраћаја, који би обухватио и возаче електричних тротинета, требало би да се донесе следеће године. Стручњаци указују на то да, док се то не догоди, тротинет не би требало возити брже од шест километара на сат по тротоару, односно 25 километара на сат на бициклистичкој стази.
Возачи тротинета се сада третирају као пешаци, односно скејтери или ролераши, те за њих важе правила као за пешаке и не смеју да угрожавају саобраћај јер ће бити кажњени.
Н. Х.