Без понуђача за онлајн куповину аутобуских карата
Обустављен је тендер за набавку и уградњу софтвера и хардвера за осавремењавање продаје карата (интернет продају), односно, за израду Система интернет куповине карата за међумесни и међународни превоз (SIKK).
До обуставе јавне набавке, која је расписана крајем децембра прошле године, дошло је јер није пристигла ниједна понуда, односно, нико се није пријавио за обављање тог посла, а процењена вредност тендера била је два милиона динара без ПДВ-а.
Како се наводи у тендерској документацији, путницима је потребно омогућити самостално штампање купљене карте или преузимање на шалтеру Аутобуске станице на Булевару Јаше Томића, њен приказ на мобилном телефону и преузимање података од путника за доставу на кућну адресу. За то је потребна prеthodna сагласност за коришћење података о личности, где се уноси име и презиме, јединствени матични број као и број личне карте или пасоша, адреса становања и број телефона. Свака продата карта треба да има генерисан кју-ар (ЉР) код који треба да је повезан са системом, док сам систем продаје карата у техничком смислу не сме да угрози већ постојећи систем на билетарници Аутобуске станице „Нови Сад” и треба да је од њега физички одвојен, али да постоји међусобна комуникација путем сервиса. Уз то, од потенцијалног понуђача захтевала се и израда мобилне апликације за превознике које треба да ради на „Андроид” и ИОС оперативним системима, како би сами превозници могли да провере карте путника и спрече евентуалне злоупотребе. Та апликација потребна је и путницима, како би могли да купе карту преко мобилних телефона.
У тендерској документацији даље се наводи да SIKK у базу података треба да увози и податке од постојећег система за шалтерску продају путем веб сервиса, а у питању су подаци о стајалиштима, поласцима, ценовник и алотман за продају и резервацију преко Интернета.
Предвиђено је да се сам процес куповине састоји из неколико корака, те након избора одредишта, датума и времена путовања и опционо – превозника, треба одабрати врсту карте која се приказује заједно са ценом, као и број карата, а на овај начин могуће је бирање и повлашћене карте. У случају куповине повратне карте, није потребно уносити датум и време повратка, а последњи корак је потврђивање куповине карте, уз плаћање картицом или уплатницом са кју-ар кодом.
Рекламације треба да су могуће искључиво на аутобуској станици „Нови Сад”, а биће обезбеђен посебан мејл налог за примедбе, питања и захтеве, као и број телефона за техничку подршку у вези са SIKK, коју би у почетку пружила фирма која би на тендеру била изабрана. Техничку подршку, након обуке и имплементације система, преузели би запослени ЈГСП „Нови Сад”.
Д. Андулајевић