Bez ponuđača za onlajn kupovinu autobuskih karata
Obustavljen je tender za nabavku i ugradnju softvera i hardvera za osavremenjavanje prodaje karata (internet prodaju), odnosno, za izradu Sistema internet kupovine karata za međumesni i međunarodni prevoz (SIKK).
Do obustave javne nabavke, koja je raspisana krajem decembra prošle godine, došlo je jer nije pristigla nijedna ponuda, odnosno, niko se nije prijavio za obavljanje tog posla, a procenjena vrednost tendera bila je dva miliona dinara bez PDV-a.
Kako se navodi u tenderskoj dokumentaciji, putnicima je potrebno omogućiti samostalno štampanje kupljene karte ili preuzimanje na šalteru Autobuske stanice na Bulevaru Jaše Tomića, njen prikaz na mobilnom telefonu i preuzimanje podataka od putnika za dostavu na kućnu adresu. Za to je potrebna prethodna saglasnost za korišćenje podataka o ličnosti, gde se unosi ime i prezime, jedinstveni matični broj kao i broj lične karte ili pasoša, adresa stanovanja i broj telefona. Svaka prodata karta treba da ima generisan kju-ar (LJR) kod koji treba da je povezan sa sistemom, dok sam sistem prodaje karata u tehničkom smislu ne sme da ugrozi već postojeći sistem na biletarnici Autobuske stanice „Novi Sad” i treba da je od njega fizički odvojen, ali da postoji međusobna komunikacija putem servisa. Uz to, od potencijalnog ponuđača zahtevala se i izrada mobilne aplikacije za prevoznike koje treba da radi na „Android” i IOS operativnim sistemima, kako bi sami prevoznici mogli da provere karte putnika i spreče eventualne zloupotrebe. Ta aplikacija potrebna je i putnicima, kako bi mogli da kupe kartu preko mobilnih telefona.
U tenderskoj dokumentaciji dalje se navodi da SIKK u bazu podataka treba da uvozi i podatke od postojećeg sistema za šaltersku prodaju putem veb servisa, a u pitanju su podaci o stajalištima, polascima, cenovnik i alotman za prodaju i rezervaciju preko Interneta.
Predviđeno je da se sam proces kupovine sastoji iz nekoliko koraka, te nakon izbora odredišta, datuma i vremena putovanja i opciono – prevoznika, treba odabrati vrstu karte koja se prikazuje zajedno sa cenom, kao i broj karata, a na ovaj način moguće je biranje i povlašćene karte. U slučaju kupovine povratne karte, nije potrebno unositi datum i vreme povratka, a poslednji korak je potvrđivanje kupovine karte, uz plaćanje karticom ili uplatnicom sa kju-ar kodom.
Reklamacije treba da su moguće isključivo na autobuskoj stanici „Novi Sad”, a biće obezbeđen poseban mejl nalog za primedbe, pitanja i zahteve, kao i broj telefona za tehničku podršku u vezi sa SIKK, koju bi u početku pružila firma koja bi na tenderu bila izabrana. Tehničku podršku, nakon obuke i implementacije sistema, preuzeli bi zaposleni JGSP „Novi Sad”.
D. Andulajević