ОВА ТРИ СЛОВА И ГВОЗДЕНА ВРАТА ОТВАРАЈУ Јача је и од „молим“ и „хвала“ и никада вам не би пало на памет која је реч у питању
Ова реч од три слова је јача и од „молим“ и „хвала“, а ипак је често занемарена.
Истраживање спроведено у једној продавници намештаја показало је да чак и најљубазнији продавци нису успели да увере купце да купују. Зашто? Зато што нису употребљавали реч која звучи најувјерљивије – јер.
Наиме, коришћењем овог везника нуди се објашњење, што аутоматски привлачи људе и више вам верују.
У случају продаваца то звучи овако:
Коришћењем везника ‘јер’ у говору нуди се објашњење што аутоматски привлачи људе и више вам верују.
„Могу ли вам понудити ову брошуру ЈЕР желимо да се информирате о нашој новој продавници?“
Једно истраживање је пак показало под којим би условом људи који у дугом реду чекају на коришћење фотокопир машине пустили некога пре реда.
Када је особа која је желела да користи копирку пре реда питала ‘Опростите, имам пет страница. Могу ли да ископирам пре вас јер ми се жури?’.
94 посто људи одговорило је да би је пустили пре реда. Наравно, у зависности од реченице могу се користити варијанте везника и предлога (не мора увек да буде само јер, него и зато што, због тога), али поента је да особи којој се обраћамо понудимо објашњење зашто нешто желимо, зашто нам је потребно, молимо…
Чак и када сумњамо у истинитост разлога, односно објашњења, чаробна реч ‘јер’ изазива природну реакцију у корист онога ко је поставио питање. То значи да и најсмешнији разлог може добити позитиван одговор, објашњавају стручњаци, а преноси Zadovoljna.hr.
У случају продаваца једноставне реченице попут ‘Допао би вам се овај кауч јер је израђен од италијанске коже’ или ‘Овај стаклени сто одлично би ишао уз ваш дом јер његов дизајн иде уз сваки стил уређења’ и може да учини чуда зато што је након што су продавци свакодневно почели да користе реч јер, продаја порасла за 39 посто.