ШОК У АУТОИНДУСТРИЈИ Откази и превремена пензија ПОПУЛАРНИ БРЕНД ПРАВИ РЕЗОВЕ, СМАЊУЈЕ БРОЈ ЗАПОСЛЕНИХ ЗА ПЕТИНУ
Информацију је потврдио сам шеф бренда Клаус Зелмер. Открио је и неке занимљивости о електричним возилима.
Шкодин успех се базира на широкој палети модела и релативно ниским фиксним трошковима, рекао је Зелмер на конференцији 26. фебруара. Да би одржао овакво стање, произвођач, који тренутно запошљава око 41.000 људи, планира да смањи своју радну снагу за око 20 посто.
У интервјуу за Automobilwoche, Зелмер је објаснио да ће "радна места бити подложна природним флуктуацијама", што би могло да значи да ће Шкода уместо оштрих смањења применити програм добровољног отпуштања и превременог пензионисања.
Шеф марке је такође објаснио да понуда електричних модела ствара знатно ниже марже од возила с унутрашњим сагоревањем.
- Продајемо Elroq по сличној цени као СУВ возила са СУС мотором, али су његове марже пуно ниже.
Развој електромобилности уз одржавање одговарајућег нивоа профита је зато за Шкоду значајан изазов, преноси Аутоблог. Већина произвођача се суочава са сличним проблемима.
Поред овога, чешки бренд не одустаје од својих амбициозних циљева, од којих је један продати милион аутомобила 2025. године.
Очекује се да ће ваневропска тржишта попут Индије и Вијетнама помоћи у постизању прекретнице. Шкода полаже велике наде у Индију, где је недавно дебитовао модел Kylaq дизајниран посебно за Индију.
Осим тога, Шкода се припрема за почетак склапања возила у својој новој фабрици у Вијетнаму. Почетна производња биће фокусирана на мали СУВ Kushaq, након чега ће услиједити мала лимузина Славиа.